Monday, January 3, 2011

SANAH HELWA ALWIE

Syukur alhamdulilah atas segala nikmat yang dikurniakan harini dan selamanya terhadap diriku dan kalian semua..marilah kita semua merasa bersyukur dengan segala kurniaan dan anugerah yang telah dilimpahkan kepada kita...samada kita meminta mahupun tiada terlintas langsung dihati untuk memintanya.Tuhan pencipta alam akan tetap memberikan kepada kita...dalam Al-Quran ada menyebut bahawasanya di tujukan kepada kita iaitu "Maka nikmat tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan"-surah ar rahman-...setelah tuhan memberi kesedaran pada kita dengan surah Ar Rahman itu tadi...maka dia bagi langsung ganjaran pada sesiapa dikalangan hambanya ini semua yang merasa bersyukur..maka allah taala akan menambah dan terus menambah nikmat yang diberi olehnya -surah Ibrahim ayat ke 7- ..masyaallah...bertapa maha kayanya tuhan pencipta kita semua....


Sahabat-sahabatku sekalian..mohon maaf jika proloq post kali ini agak seperti mendengar khutbah jumaat(hehehe)...entah tetiba boleh pula nak tercakap pasal erti 'bersyukur'....mungkin saja aku salalu lupa untuk bersyukur..Astagfiruallahal azzim...



Genap setahun sudah bagi kawan manja aku sorang ni...yang berasal dari muar johor...mengambil kuliah usuluddin (latar belakang agama)..dalam pengkhususan akidah falsafah...(mantop budak ni)...


Sambutan hari lahir kali ini agak sedih sedikit..sebabnya orang yang selalu berada di sisi aku tidak dapat nk join sekali kerana...dua diantaranya sudah di malaysia (jepon n bard)...sorang (arwa) lagi di rumah...sakit batuk-batuk (patut la kol x dapat...rupenya..dah obedos dengan ubat batuknya)..so aku sorang je rancang untuk bufday boy ni (alwe).memula nak datang umah alwe..tapi kebetulan pula dia nak ambil zakatnya di mohandisen,makanya dia terus singgah kerumah aku (rumah aku dekat dengan tempat tu)...tanpa banyak cakap..aku buatlah mana yang mampu....nasib baik harini housemate full...lagi la tambah riuh sikit nak berebut-rebut kek..(tak berebut pon..masing-masing sopan je makan..tak nampak gigi lagi)...hehehe


Ucapan khas untuk saudara mohamda alwi bin abdullah....aku nk ucapakan selamat hari ulang tahun yg ke 23...umur makin lanjut....ibadah pun kene lanjutkan juga..tapi aku percaya..kau
bukan calang-calang orang...kau seorang yang baik dan berjiwa gagah dalam melalui liku-liku hidup yang super mencabar ini...semoga dapat menghabeskan kuliah dengan cepat dan cemerlang..kami semua bangga dengan super kerajinan kau..dan semoga allah selalu merahmatimu....


Untuk member-member lain...aku ada tinggalkan sikit kek untuk korang..kalau nak..makan la..hehehe (dengki sikit)...

Juru doa:Aizuddin masrom (ai)
Menu:Mee huun goreng campak's, air kundur+susu (ajk dapur)
Kek:Coklate with vanila (el gawade sweet)
Turut hadir:nordin,ananahnu,mattaib,qusyai,fahmi(ceh)...

No comments:

Related Posts with Thumbnails