Thursday, January 6, 2011

Lihatlah anakmu ini

Sebelum dua kelopak mata ini ditutup rapat pada malam tadi..ada sesuatu yang aku ingin azamkan untuk di capai buat keesokan hari..sebuah azam yang tidak terikat dengan waktu dan tempat,aku harus tunaikan azam itu,aku rasa saat ini sangat cocok untukku tunaikan azam itu..setelah seminggu tidak mendengar khabar orang tua di kampung,resah tak semena melanda dijiwa anak bongsu ini..menitip dan menerima berita pada orang tua adalah satu kewajipan bagiku pada setiap minggu..memandangkan umur mereka sudah lanjut namun ku syukuri kehadrat ilahi keatas nikmat kesehatan tubuh badan yang diterima oleh orang tuaku..

Kata orang "kasih ibu sampai ke syurga,kasih ayah sepanjang masa".Kali terakhir aku ada menceritakan sesuatu pada ibuku tentang harga gas disini sangat murah dan cara pembelianya sangat berbeda dengan cara di malaysia...maka dengan itu..ku harap ibu dan ayah dapat lihat gambar ini..bagaimana aku sendirian menarik tong gas tersebut dan sambil itu juga aku telah membeli sedikit sayur-sayuran untuk di masak tengahari ini..kebetulan pula jadual masakku juga jatuh pada harini..hehehe...alhamdulilah semua secara kebetulan...harap ibu dan ayah tidak risau dengan keadaan diriku disini...ini semua sudah jadi kebiasaanku pada tiap-tiap minggu...lagipun aku pun sudah biasa kok... jika sekarang aku di kampung sekalipun...aku tetap akan melakukan hal yang sama...kerana tiada anak-anak lain yang boleh bantu kerja ini,kerana hanya kita bertiga sahaja yang tinggal dirumah....hehehe......



Buat teman-teman lain..minta maaf atas perbicaraanku yang jenuh antara ayah dan bondaku diatas...sampai tidak sedar yang kalian juga turut serta mendengarnya..hehe...aku harap pada kalian...yang belum menghubungi orang tua di malaysia..talipon la...kesian diorang punnn..nak dengar juga berita kamu yang jauh dimata ini punnn....kalau tak da kredit nk tepon punnn..meh beli kredit lowratevoip ngan aku punnn..hehehe..sekian.....(abaikan perkataan yang ter'over).

No comments:

Related Posts with Thumbnails