Friday, December 30, 2011

WASTE MY TIME!


Assalamualaikum Warahmatuallahi Wabarakatuh

All dear friends.

PROLOG

Just a pitcure...

I just want to say...OMBAK RINDU is boring! huh..I don't know,how can i see that malay film today!I feel like,i want shoot the derector laaa..can i ?

p/s:orang di malaysia dah lama layan cerita ni kot..kau je ketingalan zaman!


Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

10:05 p
m.Abdeen House,Egypt

Monday, December 26, 2011

TRICK OF DEVIL!

Assalamualaikum Warahmatuallahi Wabarakatuh

All dear friends.

PROLOG

Sekadar hiasan..

Do not worry about song of yesterday night.For me it is only human control actions.Yeah,when a heart is linked to other heart.I'am relieved that all this.By being honest,a person can know his own self.

When i was remembering back story of that night,Astagfiruallah!!. i was at the trick the devil apparently! and this is called the test is started!

Alhamdulillah,now i began to realize.All this on the advice of good friend.And i should be more careful after this Insyallah.And you,you are still with what i see".Az zohiru annuarul battin" .

I was keeping that ayat 10 from surrah al hujurat.Do not wories guys.:)

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

05:00 p
m.Abdeen House,Egypt

Sunday, December 25, 2011

THIS MORNING


Assalamualaikum Warahmatuallahi Wabarakatuh

All dear friends.

PROLOG

just a picture...

This cold morning.in unusual mode.just want to pray the best for today.Oh mum.I'm realy miss you!.Sad when talking on da phone yesterday we do not hear clearly..:(

Ok! do not despair.coz,my mum later would also be sad.is it not every child birth link? (ittisol qulub).so just enjoyed with what you have.Actually i have a bookkkkkkk!Study la brader..:)

And the last but not least,i do not know how long my tongue white man will contineu like this..:p


Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

07:06 am.Abdeen House,Egypt

Saturday, December 24, 2011

JUST A DREAM

Assalamualaikum Warahmatuallahi Wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG


sekadar hiasan...


Sometimes the heart is challenged when someone wanted something new from us! is not impossible for me but please give some of time for all this.I had rememberd i was in form 3.i need learn something from singaporean student about english! sound good rite?but it was only a dream!

hahaha...sory the funny language! Lout of laugh la brader!

Until now,i'm really yet to make a perfect in english!is it difficult to say something english?Dear perempuan much! i was accepted you challenge! so do you happy now?heh. By the way, this all just today i'm not doing anything just blogging. heh.

Mode:Bruno mars - the lazy song.

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

01:06 pm.Abdeen House,Egypt

Friday, December 23, 2011

KILL YOUR DARLING!


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG

sekadar hiasan...


''Acapkali sesuatu yang kita cinta menjadi sebab ujian daripada ALLAH.Justeru,cintailah sesuatu berpada-pada bila ALLAH uji kita denganya....Kita tidak terlalu menderita"

Dalam penulisan,sering terjadi frasa yang kita anggap paling indah.bernas dan hebat tetapi sebenarnya tidak sebegitu dalam realiti.Walaupun selalu diingatkan agar kita melakukan self editing tetapi frasa yang kononnya sangat indah itu tidak akan kita buang.munasabahkah kita membuang sesuatu yang kita sayang?

Justeru,kita perlukan orang lain menyunting tulisan kita.Dan hanya pada ketika itu sahaja frasa"kesayangan' kita dipotong atau di perbaiki.Kill your darling,itu istilah yang selalu digunakan dalam bidang penulisan.Hasilnya,hasil tulisan kita akan menjadi lebih baik .bernas dan tepat!

Terima kasih darling atas kata-kata ini :)

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

01:34 am.Abdeen House,Egypt.

Wednesday, December 21, 2011

MAKE ME DISCOUNT

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG


Sekadar hiasan...

Alhamdulillah! baru saja tadi aku selesai menelaah satu kitab sejak dari pagi! (ye ye o je dari pagi!)Oleh kerana mata sudi bersengkang lebih untuk malam ini.Aku cuba mengambil kesempatan ini untuk membuat pengumuman kepada para semua stalker yang aku ingin sekali berkongsi suatu bahan ilmu yang kebanyakkanya orang terlepas pandang mahupun tidak mengetahuinya langsung!

TAJUK DIA

"Sunnah-sunnah yang di tinggalkan".Bunyi seolah-olah simple tapi kandunganya amat ajaib dan pelik!.Alhamdulillah,aku juga dapat menerima tanda tangan dari penterjemah buku ini sewaktu buku ini mula dijual pada tahun 2007! (lama gila!).Itu yang buat aku terpanggil untuk berkongsi dengan teman-teman sayang aku di ruangan ini.


Insyallah akan aku keluarkan apa yang terkandung secara berperingkat-peringkat.Untuk waktu ini,sepatutnya bulan ini lebih kepada study hard.Apa-apa pun jika hati dah berkenan ingin menulis..Beginilah jadinya.heh!

Sekadar hiasan...

Doakan aku ya!!!!! :)

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

04:22 am.Abdeen House,Egypt.

Tuesday, December 20, 2011

SECALIT PERKENALAN


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG
Sekadar hiasan...

''Sesekali ketika rawan di usik kenangan..berteduh di sejuk wuduk menawar gundah..istirahat hati pada satu hakikat..cintaku hanya sedebu cinta-NYA...relakanlah dia pergi..menemui temanya di daerah tinggi!"

"Ya Robb..aku lelah..KAUlah yang Maha Gagah..pada kelemahan dan keletihan ini..kupuhon KAU pulihkan..berilah aku kekuatan..untuk kuteruskan perjalanan.."


Mode:sungai lui-aizat amdan.

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

03:40 pm.Abdeen House,Egypt.

Monday, December 19, 2011

SERASI BERSAMA


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG


Sekadar hiasan...


Ya Allah..Jadikan hamba-Mu ini mencintai orang yang beriman dan jadikan orang yang beriman mencintaiku (riwayat muslim no 2491)

Semakin hari semakin rumit apa yang sedang dirasakan.Sesuatu yang berbaur janggal bakal menjadi pakaian diri buat selama di dunia dan mungkin di akhirat sana.

Apa yang dipohon hanya inginkan yang terbaik.Bukan makna terlalu memilih,bahkan suatu politik dalam diri bagi membantu dalam menjalani hidup bersyariat ini.Kedua-duanya akan beruntung jika maksud dan hikmah itu di teladani bersama mengikut sifir-sifir orang yang sentiasa bersabar.Sesungguhnya kehidupan ini hanya untuk di uji dan di uji.

Diri ini bukanlah yang terbaik,namun doakan aku agar menjadi seperti apa yang telah kau tanggapkan.Kerna aku anak kerak yang tidak empunyai apa-apa.

Mode:Ketulusan hati-anuar zain :)

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

07:42 am.Abdeen House,Egypt.

Saturday, December 17, 2011

MOHON KEYAKINAN



Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG


sekadar hiasan...


Ya allah...

Berilah aku hati yang lebih yakin
hati yang jitu
yang dapat mencintai-MU

Ya Wahhab...

Jadikanlah aku insan yang berilmu
yang merasai makna hikmah
dengan dapat aku mendidik diri

Ya Latif..

Lembutkan akhlakku
ajarilah aku bagaimana untuk mengasihi manusia
dengan ikhlas
tanpa mengharap dibalas

Ya Hannan...

Kurniakan aku sekeping hati
yang dapat merasai keindahan iman
yang denganya aku mendapat ketenangan

Ya Rahman...

Jadikan aku anak yang soleh
suami yang baik
bapa yang pengasih
agar rumah tangga dan keluargaku
menjadi syurga di dunia
serta jambatan ke akhirat nanti

From -DMDDHK-

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

12:15 pm.Abdeen House,Egypt.

Thursday, December 15, 2011

SURAT LAYANG


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG



sekadar hiasan..


Tatkala diri ini ingin memulakan bacaan kitab-kitab kuliah.Teringat pula surat seorang awek ini yang telah sengaja dia kirimkan melalui anak sedara aku.(good planning)

"Apabila melayari lautan...Tatkala kaki pakcik menginjak ke tanah...Maka pandanglah langit...Ketika kegelapan menjelma...Lihatlah bulan dan bintang-bintang...Sesungguhnya kebesaran allah itu terserlah selagi kita mahu berfikir......." -somewords-

Pada mulanya,Ingat hanya sebuah buku,Rupanya ada sekeping surat ala-ala nota yang sarat dengan kata-kata semagat.Terima kasih ya cucu wak must cut's! kata-kata anda sedang hidup saat ini.By the way,I hope you got the good result in PMR insyallah.(terima kasih juga atas tasbih yang dikirimkan)

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

11:15 pm.Abdeen House,Egypt.

Wednesday, December 14, 2011

WANITA ITU!


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG

Sekadar hiasan...

Melayari laman sosial di facebook semakin mencabar pada mata lelaki-wanita yang sentiasa terlihat pada ruangan kecil di bahagian kanan.

Ada saja sugesstion yang untuk di terima sebagai kawan.Pantang si dahi licin pasti si penawan hati akan di tambah sebagai kawan.(add as friend)Bagi teruna lagi anak jawa terakhir bak kata seorang blogger terhadapku.Aku juga hampir goyah dengan suggestion-suggestion yang amat menduga perasaan! (jujur!) heh.

Bila keindahan itu di perlihatkan.Secara tidak sengaja ada benda mengingatkan aku pada seorang wanita yang sangat cantik di zaman Rasuluallah S.A.W.Sehinggakan dia di cemburui oleh salah seorang isteri nabi sendiri!Saidatina A'isyah RA.

Tuhan bukan sekadar mengurniakan wajah yang ayu pada wanita tersebut,malah dengan adab dan kesopanan yang tinggi ia miliki dalam kehidupan seharian, buat semua lelaki tertawan terhadapnya.Lagi memeranjatkan buat semua pihak adalah,Dia mempunyai kuasa pengaruh yang amat besar pada kaumnya sendiri!

Akhirnya dengan taqdir maha kuasa Allah S.W.T,wanita itu telah di pertemukan jodoh dengan baginda Rasuluallah S.A.W.Bukan sengaja baginda memilih dia menjadi salah seorang dari isterinya,Melainkan ingin menyebarkan dakwah islam di saentero dunia.

Jika Saidatina A'isyah R.A saja telah merasai cemburu dengan perihal wanita itu.Apa lagi aku yang kini hidup dalam akhir zaman.Ingin sekali bertemu dengan wanita yang cukuplah 3% dari sifat-sifat yang ada pada wanita yang dimuliakan oleh Allah S.W.T tersebut.

Wanita itulah JUWAYRIYA BINTI AL-HARITH..

Konklusinya adalah,Jika iman kita sama level dengan iman si dia.Pasti hati kita berdua saling memanggil! Dan tidak mungkin hati seorang yang bersih tertaut pada hati yang kotor!Walaubagaimanapun kembalilah pada niat masing-masing.La hau la wala...quu wata illa billah..

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

08:25 am.Abdeen House,Egypt.

Monday, December 12, 2011

SANAH HELWA AN ARFAN

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG




Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

11:16 am.Abdeen House,Egypt.

Friday, December 9, 2011

EMOSI

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG


Sekadar hiasan...


Mengawal emosi itu bukanya mudah untuk di atasi,melainkan ianya sedar yang dia ini siapa."Kurangnya aku,lebihnya aku,aku adalah aku"

kehidupan seharian tidak lari dari sifat cemburu dan sakit hati sesama manusia.Manusia oh manusia.Apalah sangat sesekali kau mengalah demi menerima ketentuan hari itu.

Posting ringkas akan berlarutan jika angin semalam tidak sehebat angin lalu.Sesekali senyum itu harus disimpan walaupun ada beribu makna.


Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

11:22 pm.Abdeen House,Egypt.

Saturday, December 3, 2011

LELAKI ITU!


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG


Sekadar hiasan...



Seseorang telah berkongsi kisah ini kepada aku melalui blognya.

" Seorang jejaka melamar seorang perempuan..Tapi hasratnya ditolak.Cintanya bertepuk sebelah tangan.Tapi dia tidak bersedih.

Dan kawannya bertanya:Kenapa kamu tidak sedih?

Jejaka tersebut menjawab :"Mengapa patut aku bersedih?.Aku hanya kehilangan seorang perempuan yang tak pernah m'cintai aku.Sedangkan perempuan itu kehilangan seseorang yg benar-benar mencintainya "

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

10:18 pm.Abdeen House,Egypt.

MASJID DI DUNIA

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG



Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

01:31 pm.Abdeen House,Egypt.

Friday, December 2, 2011

MADE IN GUANG ZHOU

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.


PROLOG



sekadar hiasan..

Makan tengahari kami selepas solat jumaat di masjid al azhar adalah di salah sebuah restoran santai yang berdekatan dengan Bangunan Kedutaan Malaysia di Abassiah.

An syabab yang beriya-iya ajak aku pada mulanya,Aku ini jenis melayan saja.Kebetulan pula aku aminu ada sekali datang menziarah ke rumah aku.Kena tarik sekali la jawabnya!.

Apa-apa pun nak ucap terima kasih buat saudara zubair al-hafiz yang telah memanyungi kami dalam resit yang tertulis le 121.00 sahaja ( rm60.00 sahaja).sahaja-sahaja pun,harap-harap jumaat depan aku aminu ke,an syabab ke yang boleh ambil alih dalam menerima resit itu nanti eh!hehe.

erkkkkk..alhamdulillah!

Nama-nama pelik di atas merujuk kepada akaun facebook masing-masing.hehe.


Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

03:26 pm.Abdeen House,Egypt.

Thursday, December 1, 2011

MY FUTURE RAK

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.


PROLOG


Sekadar hiasan...


Yes! anda semua tersenyum bila melihat plan ini.heh!Seriously aku masih belum pasti dapat buat serupa dengan apa yang digambarkan ataupun tidak.

Barang-barang semua sudah siap aku sediakan,Cuma waktu yang masih kurang memberi peluang ke atas semua ini.Walhasil aku harus bersabar (senyum).Tempoh study smart harus di utamakan dahulu.(ayat tipu diri sendiri) heh!

Jika ada diantara kalian ingin berkongsi idea dan pandangan terhadap plan huduh aku ini.Silakan...heh!

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

10:08 pm.Abdeen House,Egypt.

Monday, November 28, 2011

NASI LEMAK

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.


PROLOG


Sekadar hiasan

"Pintu besar Al-Azhar tutup lah toy,Aku di arma (Embassy of Malaysia)sekarang,Nak join jom lah.Budak-budak pun tak ramai yang buat urusan!"

Sedikit perbualan dengan seorang housmate yang sangat baik hati,Telah membuat kaki aku keluar dari rumah di musim sejuk ini.Pada asalnya tidak mahu keluar atas sebab malas hendak berempuh-rempuh dengan orang arab yang mana mereka pada hari ini akan melangsungkan pilihan raya pertama untuk membentuk sebuah kerajaan baru mereka.

Alhamdulillah,sewaktu dalam perjalan tadi,segala yang aku fikirkan,tidak pun terjadi walaupun keadaan sekeliling agak begitu bising dan kelam kabut.

Seusai aku dapat cop dari seorang pegawai yang menandakan urusan aku sudah selesai dengan cepatnya,terus aku menuju ke tingkat atas untuk menjamu selera walaupun perut terasa masih kenyang (mana tak buncit bro!).Tiba-tiba..

Tiba-tiba aku ternampak gerai yang menjual nasi lemak! (my interest food!) hehe.Apa lagi! "Bang nasi lemak ayam satu!" hehe..Alhamdulillah again!

Sumpah dah lama aku mengidam.Maklumlah hendak masak sediri tak sedap.Apa-apa pun syukur atas nikmat yang di berikan untuk hari ini.Tidaklah seronok mana cerita ini,Namun bagi aku "setiap sesuatu yang telah tuhan tetapkan kepada kita samada baik atau pun kurang bernasib baik,haruslah ada perkataan alhamdulilah" semoga kata-kata aku ini tidak menjadi setitik nokhtah perasaan riak pada hati yang sentiasa hitam .Wal iya zu billah.


Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

08:00 pm.Abdeen House,Egypt.

Sunday, November 27, 2011

AKU BERMOHON


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.


PROLOG


Sekadar hiasan...


Kelas fasa awal kian rancak,Peperiksaan pun bakal hampir.Mohon doanya ya teman-teman.Andai aku telah berbuat dosa dengan sengaja.Maafkan aku.

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

11:03 pm.Abdeen House,Egypt.
Related Posts with Thumbnails