Wednesday, December 14, 2011

WANITA ITU!


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG

Sekadar hiasan...

Melayari laman sosial di facebook semakin mencabar pada mata lelaki-wanita yang sentiasa terlihat pada ruangan kecil di bahagian kanan.

Ada saja sugesstion yang untuk di terima sebagai kawan.Pantang si dahi licin pasti si penawan hati akan di tambah sebagai kawan.(add as friend)Bagi teruna lagi anak jawa terakhir bak kata seorang blogger terhadapku.Aku juga hampir goyah dengan suggestion-suggestion yang amat menduga perasaan! (jujur!) heh.

Bila keindahan itu di perlihatkan.Secara tidak sengaja ada benda mengingatkan aku pada seorang wanita yang sangat cantik di zaman Rasuluallah S.A.W.Sehinggakan dia di cemburui oleh salah seorang isteri nabi sendiri!Saidatina A'isyah RA.

Tuhan bukan sekadar mengurniakan wajah yang ayu pada wanita tersebut,malah dengan adab dan kesopanan yang tinggi ia miliki dalam kehidupan seharian, buat semua lelaki tertawan terhadapnya.Lagi memeranjatkan buat semua pihak adalah,Dia mempunyai kuasa pengaruh yang amat besar pada kaumnya sendiri!

Akhirnya dengan taqdir maha kuasa Allah S.W.T,wanita itu telah di pertemukan jodoh dengan baginda Rasuluallah S.A.W.Bukan sengaja baginda memilih dia menjadi salah seorang dari isterinya,Melainkan ingin menyebarkan dakwah islam di saentero dunia.

Jika Saidatina A'isyah R.A saja telah merasai cemburu dengan perihal wanita itu.Apa lagi aku yang kini hidup dalam akhir zaman.Ingin sekali bertemu dengan wanita yang cukuplah 3% dari sifat-sifat yang ada pada wanita yang dimuliakan oleh Allah S.W.T tersebut.

Wanita itulah JUWAYRIYA BINTI AL-HARITH..

Konklusinya adalah,Jika iman kita sama level dengan iman si dia.Pasti hati kita berdua saling memanggil! Dan tidak mungkin hati seorang yang bersih tertaut pada hati yang kotor!Walaubagaimanapun kembalilah pada niat masing-masing.La hau la wala...quu wata illa billah..

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

08:25 am.Abdeen House,Egypt.

10 comments:

~kamilah~ said...

” Katakanlah kepada orang2 beriman laki2 agar mereka menundukkan pandangan mata ( terhadap wanita ), dan memelihara akan kemaluan mereka ( menutupya ). Yang demikian itu lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah amat mengetahui akan apa yang mereka kerjakan. Dan katakanlah kepada wanita yang beriman, hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali yang biasa nampak daripadanya.”
( An-Nur : 30-31 )

E n t o y C a i r o said...

kamilah:

terima kasih...

Izzati Hashim said...

Bau nasi minyak. Dari mana entah. =P

E n t o y C a i r o said...

zaty:

bau tu dari jiran arab zaty la!
hehehe..

Humaira' said...

kartun tuh: menyirap!!



p/s:
wah2.. 'membalas' pantun nampak!!

E n t o y C a i r o said...

taw x pe...
sabor sabor...ngeh ngeh..

p/s:peaceeeee...hehehe

Nazihah@Jiha said...

Juwayriya, she was not only beautiful but graceful, elegant, and eloquent hehe~

wow akh,insyaAllah dpt yg cengitu :) kalau tak 3% pun may be lebih hee~

tak sabar nak merasa nasi hujan panas ha2

v^^ peace~

E n t o y C a i r o said...

jia:

support all of your words!!

ala jia ni..sapa la kita ni nak dapat lebih..:P

hujan panas tu kat sabah jaaa!! bertuah punya budak!!

Nazihah@Jiha said...

sama jak bah!! nama jak lain... (tak puas ati) heh~

"sapa la kita ni nak dapat lebih"
sedih adik dgr ha2

dunt wury akh~ u get dat insyaAllah wah...hehe~

E n t o y C a i r o said...

jia:

amin amin ya robb!!..
tapi lama lagi la..study first..

tw la jia sedang mencari..hehe (gosip murahan)

Related Posts with Thumbnails