Monday, November 28, 2011

NASI LEMAK

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.


PROLOG


Sekadar hiasan

"Pintu besar Al-Azhar tutup lah toy,Aku di arma (Embassy of Malaysia)sekarang,Nak join jom lah.Budak-budak pun tak ramai yang buat urusan!"

Sedikit perbualan dengan seorang housmate yang sangat baik hati,Telah membuat kaki aku keluar dari rumah di musim sejuk ini.Pada asalnya tidak mahu keluar atas sebab malas hendak berempuh-rempuh dengan orang arab yang mana mereka pada hari ini akan melangsungkan pilihan raya pertama untuk membentuk sebuah kerajaan baru mereka.

Alhamdulillah,sewaktu dalam perjalan tadi,segala yang aku fikirkan,tidak pun terjadi walaupun keadaan sekeliling agak begitu bising dan kelam kabut.

Seusai aku dapat cop dari seorang pegawai yang menandakan urusan aku sudah selesai dengan cepatnya,terus aku menuju ke tingkat atas untuk menjamu selera walaupun perut terasa masih kenyang (mana tak buncit bro!).Tiba-tiba..

Tiba-tiba aku ternampak gerai yang menjual nasi lemak! (my interest food!) hehe.Apa lagi! "Bang nasi lemak ayam satu!" hehe..Alhamdulillah again!

Sumpah dah lama aku mengidam.Maklumlah hendak masak sediri tak sedap.Apa-apa pun syukur atas nikmat yang di berikan untuk hari ini.Tidaklah seronok mana cerita ini,Namun bagi aku "setiap sesuatu yang telah tuhan tetapkan kepada kita samada baik atau pun kurang bernasib baik,haruslah ada perkataan alhamdulilah" semoga kata-kata aku ini tidak menjadi setitik nokhtah perasaan riak pada hati yang sentiasa hitam .Wal iya zu billah.


Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

08:00 pm.Abdeen House,Egypt.

8 comments:

Adibah faizah said...

Hari ni. pilihan raya Mesir kan.
Bru nk puji msk sndiri..beli kt kdai la plaq.=,=

E n t o y C a i r o said...

adibah:

haah..(budak ni spesis sudah gaharu, cendana pula ker?) :P

hehehe..

Nazihah@Jiha said...

Alhamdulillah :)
nasi kuning tak de ke heh~

Humaira' said...

nasi lemak buah bidara..
kerana kasih hamba turutkan..
buang kasih buang lah cinta..
kerana _ _ _ _ _ _ _ _ _

**semunyiks**

E n t o y C a i r o said...

jiha:

nasi kuning takut otak kuning.hehe

E n t o y C a i r o said...

humaira':

jangan semunyik's sangatlah! kang ada kang pakcik komeng tepon sy suh cari budak degil ni!:p

♥e'in♥ said...

aku tgh lapaq nie.. bak sikit leh?

E n t o y C a i r o said...

ein:

ambil la sedarii..pastu jangan lupa basuh! :P

Related Posts with Thumbnails