Sunday, January 16, 2011

Indi hasas suwaiyah

Bismilahirohmanirohim....aku mulakan posting untuk hari ini...

fuhhhhhhhhhh...sebelum tu aku nak beri senyuman yang paling manis untuk korang yang still baca blog entahapahapantah aku nih ('',) mmmm.......(hehehe)...ok la tu eh....yang mana tengah sedih-sedih tu...meh sini luangkan masa sikit dengan kata-kata aku ni...Dalam al-quraan ada menyebut mafhumnya "Tidaklah tuhanmu itu membebani hamba-hambanya kecuali yang mampu baginya". nah...usahlah merunggut terus-menerus...kerana itu tu bisikan syaitan yang suka anak-anak adam ini terus bersifat bongkak....takabur...lupa diri....putus asa...dari ujian tuhan yang bersifat sementara ini...oleh itu cuba la secara perlahan-lahan mengikis perasaan sedih itu...kalaulah gunung yang tinggi itu di toreh-toreh setiap hari....nescaya akan rata juga akhirnya..

Pada kawan-kawan yang sedang gumbira tak sudah-sudah tuh...aku cukup senang sekali dengan kalian...tetapi pernahkah kalian merasa kegembiraan itu boleh jadi itu adalah ganjaran kita ketika bersabar dengan ujian allah dulu,Dan boleh jadi perasaan gembira ini mahu memberi kekuatan pada hati untuk menjalani sesi ujian seterusnya..masya allah....selagi kita bernyawa...selagi itulah kita hanya bermain-main dengan ujian allah yang tak akan sesekali putus..

Jika kita sudah tahu hukum dunia..buat apa lagi kita mahu sedih dah berduka sepanjang masa...ayuhlah teman..aku menyeru pada diriku dan diri kalian...sama-samalah kita berlapang dada...berlapang rasa....berlapang segala-galanya ,agar diri tidak dibelenggu dengan masalah hina ini ...robbuna mustaan.....

3:15 am
abdeen ,cairo.

No comments:

Related Posts with Thumbnails