Saturday, January 15, 2011

Bicara hati

Baru je post lepas aku menyuruh orang untuk belajar senyum..kerana senyum itu sesuatu yang abstrak di mata manusia dan kemuliaan disisi sang pencipta...namun apa yang aku alami untuk hari ini..betul-betul aku sendiri kene praktikan senyum itu kerna suatu ujian telah menimpa pada diriku.Ia amat membuat anak mataku jauh masuk kedalam..mata putihku kian berubah menjadi merah dan kelopak mataku mula menjadi sebuah takungan..lalu aku cuba pejamkan mataku sendirian dan cuba merapatkan hati yang terasa disiat-siat pedihnya...

Allah.....pedihnya jika dipendam....Allah...malunya jika di bicarakan.....

Aku cuba kuatkan diri dengan kesucian niatku atas apa yang berlaku...aku hanya manusia biasa...yang ada hati dan perasaan...memang aku peduli dengan orang kata...memandangkan hidup terlalu singkat..aku cuba nyahkan perasaan sakit ini dari kekal terus kedalam hati...buat apa aku ingin pendam-pendam?...apa faedah yang aku dapat?maka dengan itu aku hanya mampu berdoa...agar suatu hari...hikmah allah akan memberikan kepuasan pada diri ini....

Senyumlah.....senyumlah wahai kawan....biarkan allah sahaja faham niat murnimu dari manusia yang sering bangga dengan bayang-bayang dunianya sendiri...

Ya Allah....ampunkan dosaku!!!



12:53 am,
abdeen,cairo.

No comments:

Related Posts with Thumbnails