Sunday, May 8, 2011

Tiap hari sayang mama

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG



mafhum Hadis
Dari Abu Hurairah beliau berkata, “Seseorang datang kepada Rasulullah SAW dan berkata, ‘Wahai Rasulullah, kepada siapakah aku harus berbakti pertama kali? Nabi menjawab, ‘Ibumu!’ Dan orang tersebut kembali bertanya, Kemudian siapa lagi?’ Nabi menjawab, ‘Ibumu!’ Orang tersebut bertanya kembali, Kemudian siapa lagi? Beliau menjawab, ‘Ibumu.’ Orang tersebut bertanya kembali,Kemudian siapa lagi, Nabi shalallahu ‘alaihi wasallam menjawab, ‘Kemudian ayahmu.’”


mama..
tiada ungkapan yang mampu acik gambarkan pd saat ini

mama..
bersyukur dan amat bersyukur acik punyai 'ratu' seakanmu

mama..
ack janji..acik janji akan cuba beri yg terbaik untuk mama,papa keluarga juga semua semampu acik

mama..
doakan acik yer

sungguh,pergorbanan mu tidak kan mampu acik balas..MAMA ;(

ya Allah ya Rabbi pelihara mama ku,berikan dia kesihatan kekuatan kemudahan kebaikan dunia akhirat.amiin..amiin

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

09:25 pm.Abdeen House,Egypt.

11 comments:

amoi~ said...

sy syg ummi sy jge..mcm acik! =p may Allah bless and watch over them always....=)

E n t o y C a i r o said...

AMOI:

hehe..
may allah bless n watch over ur family too...:)

Dee Chicuita said...

aiyaa! entry sedih-sedih ni buat kita nak nangish! T.T

♥e'in♥ said...

slmt hari ibu.. :)

mizzapple said...

terharunya.
syg mama acik jgak!

eh silap!
syg mama sy jugak.
hehe

selamat hari ibu pd ibu2 yg bergelar ibu. :)

khairunnisa ♥ said...

Happy mother's day to your mum. moga dia sihat selalu dan selamat dunia akhirat. amin.

E n t o y C a i r o said...

dee chicuita:

(klasik nama hang naa)

nangis la..sini bnyk tisu..

E n t o y C a i r o said...

e'in:

aku panggil ibu aku mama...so hari mama lain..hari ibu lain(lawak sepah the lates):-)

E n t o y C a i r o said...

mizzapple:

ello monink..:-)

syg la mak acik...mak acik kurang kasih syg tu kat kampung...(anak dia jauh kat sini) :-)

E n t o y C a i r o said...

nisa:

tq anis...
didoakan juga ibu anda sehat2 belaka na...

amin ya robbal alamin...

khairunnisa ♥ said...

amin.

Related Posts with Thumbnails