Wednesday, May 25, 2011

Aku tak mahu bertunang!

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG

gambar hiasan..

Sudah tiga hari aku mimpi yang sama (alamak! mesti korang semua dah fed up nak baca kan?),iaitu mimpi tengah tunang...tengah tunang...tengah tunang...Stress juga mimpi yang sama walaupun situasinya amat meriah sekali pada waktu tu,Dengan warna baju yang sama,tangan yang berinai.Namun bagi aku tak meriah pun dalam mimpi tuh.

Kadang-kadang sehari tu mimpinya bersambung-sambung,Macam berepisod-episod pula.(kantoi kuat tidur).Lagi peliknya bila watak yang pergi merisik aku tuh orang yang sama.Ah!!!!! Tak da orang lain ke wahai mimpi?.Nak juga rasa di risik oleh tiz zaqiah ke,fazura ke,diana danielle ker...bienda pun layan gak...hehe.(nonsense!).

Actually watak si dia dalam mimipi tu,Memang aku kenal sangat!.Seorang yang baik dan semua parent aku juga turut sukakanya,lebih-lebih lagi pada bondaku.Namun menurutku,gadis itu tidak pantas untukku miliki.Banyak perkara yang aku harus selesaikan dahulu sebelum menjadi imam pada si gadis yang empunya quraan dalam hati ini.Lebih-lebih lagi mengenai soal hati dan perasaanku yang masih kuat pada yang baru pergi.

Kata putus aku setelah sedar dari mimpi stress itu.Aku cuba melaung sekuat-kuatnya"alhamdulillahil lazi ah yana bakda ma amata wa illaihi nusyurr!!".Alhadmulillah semua itu hanya mimpi,Jika benar mungkin aku terpaksa menerima dan malangnya gadis itu.

Oh memang aku tak mahu bertunang,Walaupun tiada gadis yang cuba untuk trick aku dalam kehidupan realiti ini.hehehe

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

09:38 pm.Abdeen House,Egypt.

34 comments:

HS said...

weeekkkkss..taknak konon! padahal..hehehehe

defirdausi said...

mungkin tu tanda ko nak kena patok ular x? kita tebalik kan je...
klau mimpi kena patok ular, tanda nye nak kena pinang org.. klau ikut peribahasa sepah la.. klau ikut tafsir mimpi x tau plak.. huhuhu

E n t o y C a i r o said...

hs:

tak caya sudah!! hehehe

E n t o y C a i r o said...

defirdausi:

hehehe..kreatif cara ko berfikir yer..tp jgn la sampai kene patuk ular..takut makkkk....huhu

btw,
wah ko..bebetul bloqwalking nih!..syabas!!

aimantashkiL said...

haha..steady la bro mimpi berepisod

E n t o y C a i r o said...

aiman:

haha..boring gila!!

mumtaz said...

=P (selamat bertunang...muahahaha)(✿◠‿◠)

E n t o y C a i r o said...

mum:

wow!comelnya ko...siap ada bunga lagi kat kepala..hehe..

♥e'in♥ said...

lau jodoh ko dh sampai nk wat cmne.. xnk konon.. haha..

E n t o y C a i r o said...

♥e'in♥:

tu la fasal..langgar jelah aku..hehehe...

seyes x ready la..harap muka je macetpoyo..tp jiwa kanak-kanak..hehe

nadiastory said...

macet ke?????????????errrrrr

E n t o y C a i r o said...

nadia:

eh anak pak kiyay ni....
ada kene hantar balik masia lagi ni kang...

nadiastory said...

hahaha.....saya tak rasa anda macet tetapi anda poyo itu ade mungkinnya...hehehhe...sila hantar saya sekaranag!!!!!!!!!

E n t o y C a i r o said...

nadia:

hahahaha..funny sey anak pak kiyay ni...(aku report kak abuya ko kang!)

ko tak buleh balik tahun ni!.kang ada episod adik beradik via raya kang...haha

nadiastory said...

takpela...aku tanak balik..takut nanti kena ditunangkan(berbalik kepada tajuk)...heheheheh...:)

E n t o y C a i r o said...

nadia:
eley...x nk balik konon...
cet!!

Dee Chicuita said...

untonglaa mimpi tunang. waaa nak kawen T__T


hehehehe *emo pulak* gila! :D:P

liyanahairi said...

caya la ko! mimpi tunang~
dah 3 kali mimpi , tak lama jadi realiti kot.. kk, i was joking. XD
Selamat~ :D

E n t o y C a i r o said...

Dee Chicuita:

ala mimpi je tuh..x da papa pun..
didoakan kamu cepat kahwen ye ceq dee..hehe

E n t o y C a i r o said...

yana:

hehe...
paisey aku klw kawen awal..
sbb ko x kawen lagi..
hehe..
aku bagi ko kawen dulu la ye yana...ok?hehe

cik sweet said...

wau.. so sweet.. :)
xpelh.. itu namanya jodoh dh nk dekat..
solat istikharoh ye..
lau kawen.. jgn lupe jemput....

E n t o y C a i r o said...

Ceq sweet:

sweet tu untuk kamu je..hehe..

hanya mainan mimpi la...sapa la nak kat anak jawa versi bangla ni..huhu..

liyanahairi said...

haha.. aku kahwin dulu? Allah sahaja yang tahu.. yang ku tau, kembara ilmuku belum sampai ke destinasi lagi. yang penting, kalau umur masih pnjng, insya Allah adalah jodoh.
dats all, TeeHee :D

E n t o y C a i r o said...

yana:

ya...kembara ilmuku juga belum sampai..

ya.aku doakan ko cepat kahwen!..hehe

liyanahairi said...

not too soon coz im still young. heh :P

E n t o y C a i r o said...

yana:

muda2 la bagus..
bergetah lagi...
mampu taat pada suami lebih nanti ..
klw dah tua..
penat...
hehe..

p/s:otak jgn yellow!!

liyanahairi said...

tkde eh, otakku masih pink lagi..
ko buat aku paisey la pulak..
Awat mati2 srh aku kawin dulu plak ni? ku tk rasa dlm ms trdkt ni ku kahwin ape lg tunang coz ku tk nk langkah bendul.. ku kene ikt family.. (alasan) :D ko la kawen dulu since ko tua dr aku.hohoho (random)

E n t o y C a i r o said...

yana:

hehe..
aku tua tak pe...
lelaki kalau makin tua makin laku..
hehehe..

liyanahairi said...

haiz.. ku tgk je sape kahwen dulu. (tak hbs2 lagi?) inni tawakkaltu 3alallah.. ('',)sabar la duhai diri..

E n t o y C a i r o said...

yana:

ya..we just wait n see.
hehe..

sabar la wahai tuan badan yang bernama nurliyana...

hehe

liyanahairi said...

ye la Mohamad Fahmi Maryani~ (-.-)''

E n t o y C a i r o said...

yana...

ya...hehe..

(banyak betul komen ko)

hehehe

= d = said...

x paya tunang..
nikah je terus..
:)

E n t o y C a i r o said...

dila:

siapa la nk nikah ngan aku ni ha..
hehehe..

btw,aku tunggu ko dulu kot! :p

Related Posts with Thumbnails