Friday, May 6, 2011

Kaulah satu-satunya

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG


Kedengaran suara mama di hujung corong handphoneKu.
Suaranya membuatkanKu gusar serta merta..

Bila di tanya..
Ternyata telah 10 hari dia mengerang kesiksaan..

ubat?pergi mengurut?rehat?makan?tidur?masak?kebun?

Semua ku tanya..

Mama kata "sejak 10 hari lalu,papa belikan lauk siap di pekan kg jawa"

"5 kali keluar masuk hospital"

Apa makna semua ni mama?

"Mama tak larat la mie"

Aku seakan-akan ingin membeli tiket kapal terbang sekarang jugak rasanya!!!

Ya Robb!!..addiha sehhah wal afiah !!

Mama:"Doakan mama semoga sempat jumpa acik nanti"

Aku:"Mama!!!..jangan cakap seperti itu.."

Ya Allah....lagi dua bulan Ya Allah...(Menghitung waktu yang berbaki untuk menjenguk sang penyeri jiwa)

Dialog berakhir secara mendadak...kerana....

Kehadiran papa yang dari mesjid telah datang mengambil mama untuk di bawa pulang ke rumah (mama gemar ber'magrib dan ber'isyak di rumah kakak sebab ingin bertemu dengan cucu-cucunya yang tersayang).

Dialog bersambung kembali dengan kakak sulung...

"Kau jangan risau..kat sini ada orang jaga mama.Kau teruskan kosentrasi untuk ulangkaji tu.."

(kakak memang memahami aku sejak kecil lagi...dia tahu aku memang lemah dengan berita yang ada kaitanya dengan mama)

Mana boleh!!..(aku membentak dalam hati)

Aku terdiam...

Diamku.....cepat dihidu oleh kakak...

Pujukan berlaku...

Aku menangis...

Mama....

Ya allah...

Allahuma yasfi marodho ha....=(


Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

09:27 pm.Abdeen House,Egypt.

22 comments:

Izzati Hashim said...

Salam alaik.

Kenapa dengan Mama Entoy? Moga beliau cepat sihat. Jgn sedih2. Entoy kena kuat. Entoy kan anak lelaki? =='

Keep smiling and praying a lot to her, insyaAllah kullu kheir.

E n t o y C a i r o said...

Izzati:

Mama seorang yang dah berumur..
Umurnya hampir menjangkau ke 64 tahun
Mama semput Dan batuk teruk.

Mohon Doakan ye Izzati :(

Tq zati

HS said...

Allah..Allah..Allah.. ~bersabar dan bertenanglah dengan ujian Allah. serahkan hati dan jiwa padaNYA.

berzikirlah.. bacalah surah Al-Kautsar berulang kali. ia surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. surah ini diturunkan ketika baginda bersedih.

~ Wahai Allah yang maha mengasihani, Kau sembuhkanlah penyakit ibu kepada saudaraku ini. Kau kurangkanlah rasa sakit yang ditanggungnya ya Allah..ameen..ameen..ameen, ya Rabbal'alameen~

-kesedihanmu, kesedihan kami jua achik pami-

NuNu BeBeH said...

Mudah2an mama kamu diberi kesihatan yang baek..:)

Banyak2kan berdoa utk mama kamu ye~~

Mode: Rindu kat Mak jugak ni~~Huhuu

amie... said...

moga dikurniakan kesihatan itu kembali...buat mama kamu...

= d = said...

hopefully mama kau ok kat msia..
amiin..

aniswany said...

anis doakan mama cepat sembuh k...insyallah.sabar yea =)

♥e'in♥ said...

moga mama ko cpt sembuh..

E n t o y C a i r o said...

hs:

terima kasih sgt-sgt atas doa dan dll wahai ayu najwa syafiqa bte azlan...

E n t o y C a i r o said...

nunuBebeh:

amin amin amin..terima kasih wahai tuan tuah...

E n t o y C a i r o said...

amie:

amin amin amin wahai kak amie...

E n t o y C a i r o said...

aniwany:

tq wahai aniswany..amin amin...i'allah sabar...

E n t o y C a i r o said...

=d=

mudah-mudahan beb...aminnn..tq wahai fadhilah bte mohd shafie

E n t o y C a i r o said...

e'in:

amin amin amin...tq wahai ain..

akuamin said...

salam beb..
mendengarkan hiwar ko ngn mama ko..
aku pon turut simpati beb...
beb sabar eh..tabahkan hati beb..
allah yashfi mardhaha...
ya rab...

E n t o y C a i r o said...

akuaminu:

tak sangka anda menjenguk ke sini...

syukran beb atas doanya itu..

ain atiqah said...

Smoga mama awak cpat sembuh...Aminnn..

E n t o y C a i r o said...

ain atiqah:

waa lama x jenguk sini eh kamu!!
(paksa suh jenguk la plak) ;)

amin summa amin..syukran ain...

liyanahairi said...

Ku pernah dengar, sakit itu kaffarah.. kaffaratuz zanb.
Insya Allah k. Ko sbgi anak, yg mampu ko buat ialah laksanakan tanggungjawab dan terus berdoa..
Adk beradik ko pun ada tgk2 kan mak ko.
Btw, bapak ku ckp : ( Tibe2 ku teringat pesan die dlm video aku) kalau rindu2, telephone sahaja. Adui~ cute btol bpk aku. (puji x psl2)
Allahumma yashfeeha wa 3afaak . Amin.
:)
P/S : sorry baru baca blog ko.
If u r free, do make a call for her and also mark it in your prayers.

E n t o y C a i r o said...

syukran ya yana hairi...

advice yg bermutu..

syukran lagi sekali untuk doanya..

mmg selalu akan kol jika ada kredit...(jika adalah...)

tq for everything again beb..

liyanahairi said...

As syukur lillah. :)
laa.. takyah la ber-thank you2 dgn aku.. what friends are for.
btw, thanx aw, layan dgr RIA. Layan dgr cter2 seram. Kat sana jgn harap ku dgr, dgr dgn adk pompan aku, tau2 sblh die dah ngorok, aku dgr si dia mengilai dalam radio.. nasib kat radio. fobia aku~ huhu
kat sini dgr ramai2 je. Speaker wajib ON. hee :D

kk, enjoy & stay happy . slalu2 call mk & family ko. C:

E n t o y C a i r o said...

yana:

ko memang la..
memang ambil berat betul tentang kawan...mekacey lagi....=)

hamboi...
cerita mj12 sampai ke sini jugak eh..
hehe...lucu2..

nanti aku kol mama ku i'allah..

tq yana...(aku mmg obvios dgn ucapan tq)

Related Posts with Thumbnails