Friday, May 13, 2011

Dia Memukau via adifstory


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG


Selesai aku menghadap ilahi tika waktu magrib tadi.Tiba-tiba aku kaki aku tersila kemas sambil mata ini tak berkelip merenung kata-kata yang penuh kesederhanaan antara kesinambungan agama dan kehidupan seharian yang dia lalui.Sungguh tersusun ayat-ayat ketabahanya.

oh tidak...Mungkin aku perlu mengakui suatu perasaan kecil ini.Namun
kenapa aku perlu takut untuk menyatakanya bukan?.Kerana hati itu milik diri.Dan tiada siapa boleh menghalang perasaan ini.Itulah cintaku pada bait-bait santainya dan sangat menarik minatku untuk menghayatinya sehingga tak sedar yang kakiku kian sejuk dan kebas dek tiada bahan alas yang mampu untukku alasi punggungku melainkan tikar getah yang tanpak baru sentiasa namun sudah berusia hayatnya.

Ingin aku lampirkan sedikit tentang latar belakangnya.(mohon maaf cik adifstory jika maklumat ini tidak tepat)

Blogger yang mungkin berdarah orang putih inilah,yang telah buatku semangat untuk terus bersabar dalam hidup.Sedikit yang ku kenal tentang dirinya adalah:(setelah meng'usha selama 2 jam yang lalu),umurnya mungkin ke 23 tahun (sebaya la gamaknya),seorang gadis,seorang anak tunggal yang kini tinggal dengan ibunya dengan penuh kasih dan sayang,dan seorang yang sudah bertunang (moga sampai ke jinjang pelamin hendaknya).Dia lebih gemar di gelar single but not available and hehe..so new words for me,Malah dia juga ada menulis bahawa "walaupun kamu semua sudah punya pacaran sendiri namun belum bernikah itu juga dinamakan single".hehe.Ada betulnya bukan?.


Setiap kali aku ingin membaca entri-entri barunya,Aku akan berhenti di luar pintu blognya dan aku akan niatkan dalam hati ini "lihatlah kata-katanya bukan siapa yang berkata".Rasanya,anda di luar sana akan bersetuju dengan kata-kata hikmah yang masyhur ini bukan?.Namun setelah meningalkan pintu blognya.Aku hanya mampu berdoa dan berharap agar,dia dapat menutup sempurna auratnya nanti.Ameen..


Dialah kawan blogger baruku " GADIS KANSER " (maafkan saya...jika kamu tidak menyukai gelaran itu,Namun saya sangat terharu dengan kesabaran anda melawan penyakitmu ini..harap kamu cepat sembuh)Amen.

oh ya allah..aku mula teringatkan si dia disana.al fateha untuk awak atteya.

Terima kasih tuan punya blogger adifstory!!!! (macamlah dia baca entry kosong aku
nih..huhh!!)

P/S:

Dah-dah..g study sana!!



pic from adifstory site
Mumtaz!!..kau kenal tak wajah adik comel ini mirip siapa? oh so :(


Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

10:15 pm.Abdeen House,Egypt.

No comments:

Related Posts with Thumbnails