Tuesday, December 7, 2010

Menziarahi guru

Bermulanya perjalanan ke destinasi yang x pernah aku datang sebelum ini pada pukul 7:35 pagi waktu mesir..destinasi ke umah ustad khalid al misri..

Sebut je nama dia..semua budak2 al-attas taw dgn seleng'nya yang selalu jadi bahan tawa di bibir budak-budak ni..misalnya...ya khimar....ya syaitonn...yang paling best sekali...ya buduuu..hehehe...aku mmg x boleh nk lupa semua yang dikatakanya itu td..tapi siapa yang rapat ngan dia..pasti saja tapak tangannya yang besar itu selalu singgah di permukan kulit muka..hehe...dan aku adalah salah seorang daripandanya..hehe..memag sakit dan malu...kerana tanganya yang besar sudah pasti dapat menutupe keseluruh muka aku...dan perasaan malu tu plak hadir kerana...pelajar perempuan yang berada meja barisan belakang sekali...owh...sungguh terajedis...hehe

ok la...cerita pasal perjalanan aku td...boleh pulak aku menyeleweng...x pelah kan....aku cerita sedikit pasal latar belakang ustad ni...x kenal maka x cinta...so...yang pergi keumah dia hanya 3 org je..sbb geng2 al attas lain dah gerak awal tyme kenduri kawen dulu..so aku yang kat alex tgh bercuti..x dapat nk join la..

Tak susah mana sbnrya nk g umah ustd khalid ni..cakap arab sikit je pastu sebut nama ustad khalid...terus sampai umah dia...alhamdulilah....dalam perjalanan x da apa2 aral yang melintang...mybe doa budak berdua ni di pandang oleh allah agaknya...(syukur)


Sesampai je...terus dia menjerit...ya lokman...naik sini yorrrrr....kebetulan umah dia tingkat satu...tu dia suh naik..hehe..dgr je suara dia...dalam hati cakap...(mmg x ubah2 ustad arab aku ni) hehe...




Serapan pagi yang di sediakan...

pas serapan pagi...ustad bawak kami bertiga ke kebun dia...mmg beshhh...hehe...aku rasa aku yang paling suka dgn kebun2 ni..sbb lagi dua org ni...org bandar...hehe..kat situlah kami di juadahkan dgn ulam2 yg segar...terbaik dari ladang la kononya...paling best sekali..makan terung muda yang bulat..perghh manis rupenyer...tapi klw yg kat pasar tu dah pahit..sbb dah tua..so dont trying in any supermarket....=p




ni adalah tanah perkuburan penduduk kampung ustad khalid...aku yang kat mesir ni pon terkejut dgn kubur diorang..sbbnya...klw kat cairo jenazah dia tanam 9 kaki..tapi disini hanya tanam di antara 3-4 kaki je....ish..meremang bulu tengkuk aku..hehe....salah satu faktor ditanam secara demikian adalah..aras air di bawah tanah amat hampir dengan permukaan muka bumi..mungkin jika di korek-korek tanah sedalam 8-9 kaki sudah terkeluar air yang sgt banyak....subhanallah...

rasanya cukup sampai disini...angin nk menaip dah lari la pulak...so tunggu la post yang akan datang i'allah..

5 comments:

al-muwariy as-so'eediy said...

fahmi,
1)apa nama kampung ust. khalid tu ?
2)ya luqmaaan ,naik sini yorrr!(versi arab:ya luqmaaan, itla' fowq yorrr!bi sur'ah)

♥e'in♥ said...

ya buduuu.. hahaha.. =)

abb alhaiqal said...

to ain:hehe..cis..u baca jugak ea..haha..x sangka i...

to al-muwariy:nama daerah:kom hamadah
nama kampong:syubro wassim.
sampai je kampong tu..petik je nama ustad khalid bin amin el khedri..i'allah semua taw..hehe..zaii syeikh husofi baru la kat mit gham..hehe

nadiastory said...

saya pn bdk kg jgk..hee

abb alhaiqal said...

to nadia:ah ko..budak key el dah la..tgk spek la baru tw..budak kampung ke budak key el..=p

Related Posts with Thumbnails