Wednesday, December 22, 2010

Al-quraan itu penyembuh


Saat hati ketika ini sangat tenang...apa yang dapat aku rasakan...sukar untuk diterjemahkan dengan penulisan di posting untuk kali ini...sejak selesai solat subuh pagi tadi dan selepas solat isyak dimalam harinya...rasa tenang je...dah lama aku inginkan perasaan sebegini...dalam sedar tak sedar..aku juga takut..apa yang aku rasa bahagia ini..tak sama bahagia disisi tuhan robbull alamin....ya robb!!!..selamatkan hambamu ini...arjuk!!..

Apakah mungkin penangan 3 kali bacaan yasin...pada waktu pertamanya seusai solat subuh....waktu keduanya seusai mesyuarat rumah (waktu dhuha)...waktu ketiganya waktu diantara magrib dan isyak....sambil solat hajat khasnya untuk syeikh aku dari indonesia syeikh husni ginting...dan di niatkan sekali kepada tok guru ustad aku yang baru kelmarin meninggal dunia Habib Sy Syed Zain B Syed Hussin Al-Habshi...dan juga seorang neneq kawan maya aku yang sedang sarat sakit di malaysia..

Bulan exam..bulan ibadah...saje aku copy paste ayat seorang kawan di fesbok ni...i like it..coz time2 pekse ni la..semua cam malaikat..saling bermaaf-maafan..yang tak kenal jadi rapat...yang jauh terasa dekat je bila nak study sama-sama...walhasil..bukan aku nk mengatakan semua ni lakonan..but ok la.....nak buat cemana kan...nak cakap pon x best..sebabnya nanti ada yang bisik-bisik"paku dulang paku serpih"..baik zipp mulut ni
kemas-kemas ...yerlah..kita sebagai manusia adakalanya di atas..adakalnya di bawah...sendiri mau ingat la beramal tu niatnyer harus gimana gituuu....





No comments:

Related Posts with Thumbnails