Thursday, December 16, 2010

Ijazah hari asyura

Salam hari asyura pada semua kawan-kawan yang mengenali sy...tak kira yang baru kenal semalam atau pon sejak di bangku sekolah lagi..bagi saya..kawan-kawan adalah aset penting dalam kehidupan seharian saya...

Harini dalam sejarah aku sendiri...pertama-tamanya dan selama-lamanya ingin memanjatkan kesyukuran ke hadrat ilahi (alhamdulillah) kerana memberi aku peluang untuk bertemu dengan para kekasihnya di mesjid al-azhar yang terkenal dengan kemasyhuranya suatu ketika dahulu hingga sekarang...dalam majlis ijazah ammah sanad tentang hari asyura...




kalau tahun sebelum ini...tahun 2009....jumlah kehadiran mencecah ke 200 orang...tak kira pelajar mahupun orang biasa...hadir sekadar mahu menerima ijazah suci tentang hari asyura....tetapi pada tahun ini...sungguh menakjubkan!!!...dianggarkan lebih dari tahun sebelum ini...masyallah...dalam kehancuran umat pada masa kini..masih ada segelintir lagi yang cuba menghidupkan majlis2 seperti ini...subhanallah...semoga allah memberi hidayah terus menerus pada sang pendengar...


Waktu ni..aku pegi dengan so jobot lagi....baik betul tuanye....suka ajak aku kesana sini....berganda2 pahala tuanya dapat...subhanallah...bila naik jobot orang..terasa mahu memiliki jobot sendiri pula...tak pelah...kumpul duit slow-slow...ada la tu nanti i'allah (pujuk hati)...hehe.



bila malam tiba..kepala terasa pening sekali..berdenyut-denyut rasanya...ingat nk makan pil barakah..tapi lupa..mana ntah aku letak...pil vitacid pon ntah kemana...cuba membaringkan diri selepas solat magrib...akhirnya....sejam selepas itu terbangun dan terus ambil wudhuk untuk menunaikan solat isyak....hati ini seringkali terbayang-bayang wajah mak di kampung...bila terasa pening..mesti mak picit-picitkan...siap ada air milo lagi disebelah...kekadang aku tipu-tipu pening pun..mak aku tetap sediakan minuman...jahat sungguh aku...aku tipu sebab malas nk g kebun pagi tuh..sebab ngantuk sangat...hehe...ala..lagipun mak aku tw...aku ni mmg pemalas klw dah malas...tapi rajin gile klw dah rajin...(cover diri)..hehe.

No comments:

Related Posts with Thumbnails