Wednesday, December 15, 2010

Aku dan Mereka ...

~Islam bermula dalam keaadan asing dan akAn kembali asing~

aku memerhati mereka disana....
hidup penuh keseronokan...
siang malam asyik bersukaria...
tidak jemu mencari hiburan...
sedangkan aku terasing disini...
tidak byk yang menghibur diri...
kerana aku lebih bimbang...
dibuai kelalaian dunia...


aku memerhati mereka disana...
hidup penuh kegembiraan...
sentiasa mengejar impian...
mengapai cita-cita tinggi..
sedangkan aku terasing disini..
tidak punya keinginan tinggi...
kerana aku lebih takut...
matlamat akhirat tak pasti tercapai...


aku memerhati mereka disana...
hidup penuh kesenangan...
berlipat kemewahan...
berganda harta kekayaan...
sedangkan aku terasing disni...
tidak punya apa-apa...
kerana aku lebih risau...
amal ibadat tak mencukupi...


aku memerhati mereka disana...
hidup penuh kebahagiaan...
menikmati indahnya hidup berteman...
saling merindui dan mencintai...
sedangkan aku terasing disini...
hanya duduk bersendirian...
kerana aku lebih khuatir...
diri melanggar batas menjejak zina..


aku memerhati mereka disana...
hidup penuh kebanggaan...
mengena pelbagai hiasan diri...
menarik perhatian ramai..
sedangkan aku terasing disini...
tiada yang sudi memandang...
kerana aku lebih rela..membungkus diri melindungi maruah...

No comments:

Related Posts with Thumbnails