Thursday, March 31, 2011

Dilema seorang askar (lucu)

Assalamualaikum waramatuallahi wabarakatuh,

Para temanku sekalian.


PROLOG

4 hari lepas seorang kawan aku telah melarikan sekotak makanan tentera dari kota bersih lagi indah Alexandria (Bubudak alex jangan nak hidung tinggi plak!).Dalam kotak yang sepanjang 1 meter dan selebar 2 kaki itu telah memuatkan 5 buah bungkus makana segera seperti di bawah.



Dalam kiraanku,satu plastik sahaja sudah memakan seberat hampir 3 kilogram.Apatah lagi 5 bungkus.Kali la sendiri!.Dalam hati terdetik"cemana la mamat ni boleh nak bawak ke cairo?".Sangup betul!Namun tanpa di tanya mesti aku dah tahu apa yang dia akan jawab nanti,mesti camni bunyinyer"ehhh...ni aku punya la..bukan untuk ko!".hahaha...Daripada aku terkena baik aku diam-diam.Last-last,dapat gak sebungkus,penat aku mengayat!.(padahal memang dia nak bagi)hehe.

MAKANAN UNTUK SEMINGGU

Dalam tu ada macam-macam!.Ayam masak merah! daging masak kurma!sambal sotong!ikan masak kari!paceri nenas kari!bubur kacang hijau!sirap betik!sirap nenas!teh uncang!bubur gandum!biskut padat!gula pasir!,garam!tisu!dan macam-macam ada..hehe..Sesuai sangat la kalau duduk dalam hutan tu.hehe.Nasib baik duk abdeen tak sama cam kat hutan tuh!..hehe..

TESTING!



Tadi baru je aku cuba masak fastfood ni.Sory bukan masak ye.Just didihkan air panas dahulu kemudian rendamkan packet-packet tadi sampai melembung.Perghhhh...mudah weh...Tinggal ngaappp je!!..(sumber google!)..haha..maaf tak sempat nak ambik yang asli!janji korang kecur!.




Tapi kalau sirap nenas ke,Usah panaskan.Just letak kat frezzer then ngaappp..PERGHHHH...jangan kecur weh..hehe...nak letak pic sikit la..bagi korang-korang kecur.(dengki amalan aku!)haha..(sumber google!)..haha..maaf tak sempat nak ambik yang asli!janji korang kecur!.

P/S
:Usah mengata aku jika korang dah tertelan air liuk korang tuh!hehe
:Sapa yang nak rasa..tinggalkan no phone kat comment bawah ni.(cara nak mengurat!)
:tq pendek! bagi BONTROT yang terbaik ni.hehe..
:syukur alhamdulilah atas nikmatnya yang terus menerus.

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

03:30 pm.Abdeen House,Egypt.

No comments:

Related Posts with Thumbnails