Friday, February 6, 2009

Jejak 'MEMBERS' -Part two

Bermulanya STEP aku ngan arwa ke destinasi utama dan yg pertama adalah ke muhafazah tantasedih dan teruja..kerana kami berdua je yg pergi,dan inilah kali pertama setelah setahun aku mendiamkan diri di Bandar yg pesat dgn penduduk yg ramai dan menjadi tempat ibu Negeri bagi Negara Mesir..

Namun aku happykan jugak hati aku ini……dan dgn menaiki bas pendek yg berkoskan 1:25 junaih untuk seorang penumpang dapat menghantar kami ke bustand ramsis dan mengambil masa lebih kurang 40 minit untuk sampai kesana..

Setibanya kami disana.kami mula mendengar sautan dan panggilan yg berbunyi TANTA..TANTA..TANTATANTA”hihi ada yg bersambung2 tu bunyi dier..hihi…so ape lagi naik la..dgn berkoskan 7.00 junaih dapat membawa kami kesana dgn mengambil masa selama 1:30 lebih sikit…

Bila sampai sahaja mula la terasa jakun yg teramat sgt..hihi..ape lagi ambik la gambar untuk first timenyer aku menjejaki Bandar tanta ni..

Bermabit di rumah akmal(motex) dan afiq(akeyf)..selama dua hari terima kasih untuk korang berdua dan x lupa dgn sorang lagi tu(syuk-perlis)..hanya allah yg mampu membalas jasa baik korang selama kami menjadi tetamu x yg diundang..hihi and x lupa dgn tomyam specials dari motex,,cam kat Malaysia la plak...hihi.

Malam terakhir sblm aku meningalkan tanta..aku dibawa kerumah mad rabb dan amie,alhamdulillah mereke berdua ada.dan disamping itu dapat juga aku berjumpa dgn tok,dan fida'i.kemudian aku dibawa berjalan2 di suq apentah nama dier….owh aku baru ingat..suq awal bahr…best la suq dier..serupa cam suq khan khalili(suq husain).tp ada satu kisah sebelum pulang kerumah tu..aku ternampak ada benda semacam cendermata la..punyer la lawa..terus aku pi tgk dan aku pon dah tyer harga dier bape.tgh belet2 dan pilih2.aku pon dah dapat tiga bijik yg lawa2.so bila nk bayar je..dier kata “ko x boleh beli seketul2 camni,ko kene beli sebanyak seratus la paling kurang,maksud aku,ko kene beli secara borong la,baru dapat harga satu seketul 3 junaih” PERGHHHHHH kata aku..kenapa x habaq awal2..buang masa aku je pilih yg paling cantik2.hihihi


Esok pas solat jumaat kami mula meningalkan Bandar tanta dan bertolak ke masurah…sob sob sob sedih tuuuuuuu…













(saat terakhir berada di tanta)


Bersambung.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails