Tuesday, February 10, 2009

jejak 'MEMBERS' part six


Hari keesokanya lagi..kami mula merancang ingin pergi ke Rass el-bar ((راس البر ..iaitu suatu tempat yg mana berakhirnya sungai niel…dan disana juga menjadi tempat pertemuan antara sungail neil dan laut mediterannean mesti nk tw kan tempat dier tu camana…..hihihi…so jom kita surfver….

Bertolak agak lewat gara-gara penat yg teramat sgt…kaki aku pon rasa kebas semacam je..dalam hati rasa nk suh adib urutkan jer bila balik kaherah nanti..tp dengan azam membara…kulawani juga kepenatan itu dengan memulakan perjalanan pada seawal jam 4:34 pm..lalu menaiki el-tramco untuk kesana…sblm ke rass el-barr ni..kami pergi pantai yg hampir2 dgn rass el-barr..demi ingin melihat matahari terbenam….ceh macam x da je kat Malaysia…bahkan aku boleh tgk kat pontian lagi..hihihi..masa kami sampai tu..cukup2 untuk 10 minit lagi matahari tu kabur dari pandagan manusia..alhamdulillah dapat lihat…so misi completed…hihi





Bila matahari hilang..apa yg mampu kami lakukan adalah menangkap gambar dan menconteng khayalan masing-masing di pesisiran pantai tu..hihi.yg ejanyer mula buat namanya sendiri..yg arwanyer mula pula buat nama keduanye dalam yahoo messenger yg digunakan untuk menackle awek2 dalam chat room…hihihi..yang aman pulak hanya mampu lihat kami dgn wajah keboringan kot…hihihi,kerana dia dah biasa dah dgn tempat ni..kata otai Dumyat..dan yg aku pulak..rahsia la.hihi

Selepas selesai solat magrib..dengan berbekalkan 2 bungkus syibsyi((شبشيsejenis makanan ringan yg popular dalam masyrakat mesir disini..dan satu tin air berkabonat rendah telah menemani kami dalam perjalanan ke destinasi utama….jarak perjalan yg kami jalani itu hampir2 satu kilomiter..fuhhh mana x letih…klw nk diadaptasikan jarak perjalanan tu seperti berjalan dari pintu masuk ma’rad hingga pintu belakang ma’rad la…bila dah sampai je tempat tu…sunyi je suasana dier..dan dari sumber yg dipercayai
mengatakan
..pada mu
sim sejuk ni.pengunjung x ramai…so x mustahilah la sunyi dan kurang pengunjung yg hadir..

Apa bila sudah sampai ke penghujung tempat ini dan juga penghujung bagi sungai niel apa dapat kami rakamkan hanya la suasana gelap yg mengelilingi kami..ermm x dapt nk tgk perbezaan antara dua pertemuan itu..so misi failed..hihihihi tp dapat pi tempat t upon dah kira ok la…hihi(cover dalam sendu)

Kemudianya kami balik dan terus merebahkan diri di tilam yg empuk lagi kenyal dengan sejuta pengharapan agar dapat menghilangkan keletihan yg teramat sangat…sebelum menutup mata..aku mula mengihitung hari keberadaanku di Dumyat..ingat nk balik esok tp..misi utama belum dilangsaikan..tp tengokla camana nnti….dalam pada itu juga arwa mula menyapa aku dgn penuh sopan,yang hampir2 buat aku x jadi nk tido akan kesopanan ayatnyer itu… “erm toy..bagaimana dengan hajat kita yang ingin mengutip kerang…aku sudah mengidam ni….esok pagi-pagi kita berangkat ye ke pantai”..aku dengan selumber menjawab: “yolah-yolah”…

Bersambung…..

3 comments:

syed apeng said...

bestnyer tgk korang..
nnt leh ar bwk aku gi dumyat..

syed apeng said...

syoknyer tgk korang...
nnt leh bwk aku gi dumyat gak..
lg 1,kalau blk m'sia bwk ar makanan2 dr arab...=)

E n t o y C a i r o said...

i'allah akan datang hari kau nanti peng...hehe

Related Posts with Thumbnails