Monday, February 9, 2009

Jejak 'MEMBERS' -Part five

so esoknyer kami dibawa ke port said..yg dikenali sebagai lubuk barangan murah sbb disitu la kapal2 besar landing on the water…kami bukan berdua lagi tp kami berenam…aku,arwa,ejan.aman,mas,dan daus…mula bergerak pada pukul 11 lebih..dan sampai sana bukan mudah seperti yg dijangka..tp bnyk tmpt kene tukar kenderaan..so..lecehlah..tp x pe..itu kan cabaran..hihi..sampai jer kat sana..cari mesjid untuk solat zuhur..ternyata mesjid tidak kelihatan di port said so yg kelihatan adalah di tempat lain…namanya port fuad,mmg gempak la..time tu..klw nk tw kenapa..sbbyer nk p ke mesjid sahaja kat port fuad tu kene naik boat besar yg menjadi pengangkutan utama bagi kenderaan kereta,motor,basikal,dan manusia…khabarnyer..perpisahan antara tempat port saidn port fuad itu adalah membahagikan antara benua asia dan benua afrika..fuuuuhhh..mmg dalam sejarah aku rasa time tu..hahaha..nk pengsan pon ada..terkezut la katakan..hihi..best wooo..

Seterunsya…perut pula merunggut..mula la kaki menapak x tentu hala..namun alhamdulillah sahabat kami yg lain juga berasa lapar..ape lagi..p la restoran yg biasa mahasiswa2 al-azhar mencekik makanan seafood..semua order nk sama..20 junaih bagi setiap individu..makanlah puas2..hihi..subhanallah nikmat terasa dikala mencubit sotong goreng yg masih gareng dan panas…allah2..hihi..mmg time tu makan x boleh nk laju2 hatta lapar yg teramat sgt..sbb nnti x dapat merasai kenikmatanyer..inilah petua dari aku..makanlah secara perlahan-lahan demi merasai nikmat makanan tersebut..dan alamilah kenikmatanyer itu..kerana bnyk faedah apabila kita mengawal kelajuan menyuap makanan ke dalam ruang mulut kita,salah satu faedah kita dapat rasa adalah bagaimana kayanya kasih sayang allah pada hambanya yg selalu lalai dgn kehidupan duniawi mereka,maka allah tetap memberikan kita rezeki yg seenak-enaknya malah bukan calang2 manusia dapat merasai makanan yg kita rasai..fikir-fikirkanlah....

Ok la seterusnya kami meneruskan perjalanan untuk memasuki lubuk port saidsblm tu aku dan arwa telah membeli sweater yg serupa colur…lantas ejan melayan kami dgn menangkap gambar ketika itu juga..hihihi..buat aku malu la ejan ni..

Dalam memilih pakaian di perkarangan port said tu..lupa terus aku dgn hajat ingin mengambil gambar..lebih kurang 5 jam kami di lubuk port said tu..maka jalan seterusnya adalah pulang kerumah la…

Bila sampi jerk at umah..ape lagi kumpulkan pitcure2 yg sempat di ambil melalui hp canggih ejan,arwa dan kamera loloq..ikutkan hati aku..mau saja aku terus upload ke blog aku..tp computer org lain pn pki gak..apa kes pakai hak org pyer macam haq depaa sendiri…x syok la..so simpan dulu hajat aku tu..hihi..

So setakat ni la dulu untuk aku habaq kat korang bila sehari berada di port said…

Bersambung….

No comments:

Related Posts with Thumbnails