Sunday, February 8, 2009

Jejak 'MEMBERS' -Part four


Perjalanan yg x sampai 17 minit untuk sampai ke bustand mau 'af gadid(bustand mansura) telah membuatku terasa lapar..kebetulan si arwa ni pon sama..mula meracau mencari makanan yg halal nk makan….akhirnyer kami terpaksa akur dgn kedai suguk dan kibdah tepi jalan nuuuu…layan la sorang dua bungkus sorang..alhamdulillah suku kenyang..hihihi..tp sian kat member aku ni..minyak kibdah boleh TERTITIS PLAK KAT SWEATER….hihi sabar jer la..

Dengan bertambangkan 4:50 junaih…dapat membawa kami ke destinasi ketiga..iaitu el-dumyati aka el-damieta..tp org panggil dumyat jer..hihi..mengambil masa selama 1 jam setengah..sbb pemandu dier terlebih berkhemah..klw x satu jam jer kot..ape2 pon alhamdulillah dah sampai kat dumyat dgn selamat sewaktu azan asar sedang berkumandang..mula la operasi tangkap-menangkap gambar antara satu sama lain…

Hujan renyai2 telah menyambut ketibaan kami..bahawasanya inilah petanda baik bagi kami..aceh…maka dgn itu.tuhan meanugerahkan pada kami sepasang pelangi yg indah….subhanallah..

Port umah ejan..bukan nama bermabit lagi dah..hihi..sbb ejan ni adalah senior aku masa kat al-attas dulu..so kami dah kenal benar dgn sifat masing2..ceh yeye jer..ntah ejan kenal ke x baik buruk aku ke ni hihi..ape2 pon ejan layankan aku aje katanye…

Ijan pun telah menghidangkan kami dgn sajian ala2 food amerika gitu..sbb sejibik cam kat umah lelet..hihihi alhamdulillah..terima kasih ye ejan(adek2 dumyat) dan aman(otai2 dumyat)..hihi.mlmyer ijan tyer: “nk p mana esok?”..arwa mula menyusun bibirnya lalu menjawab “tujuan utama kami adalah ingin mengutip kerang di persisiran pantai dan pergi port said sambil merasa kenikmatan makanan laut disana..so dua tempat sahaja”…perghhh dalam hati aku..sekema gila jawapan dier..hahaha..nk terkeluar ketawa aku time tu..tp aku kawal perasaan tu dgn mngunyah2 gula getah berjenama clorates yg baru sahaja aku pau arwa..x caya juga aku tgk arwa berbuat sedemikian rupa..mana x nyer..rambut dah slash tp jawab ala2 hang tuah moden..hihi…..


bersambung lagi............

No comments:

Related Posts with Thumbnails