Thursday, February 12, 2009

jejak 'MEMBERS' part eight



Hampir-hampir x jadi nak pergi alex,kerana terlalu penat..maka dgn sokongan kawan yg datang secara halus..maka ku endahkan rasa kepenatan itu..sbb malam tu klw x dah rehat dah..tp kami numpang basuh baju di umah mael..terima kasihyer..disamping tu juga dapat juga aku berkenalan dgn org lama johor..iaitu ustad iqbal dan ustad firdaus khususnya..ustad iqbal aku dah kenal lama,tp yg lagi sorang tu jer la hihihi….yerlah org lama..bila datang kaherah mana nk stay kat umah johor,mestilah nk stay kat umah org lama…cam contoh kat umah bard asyir..umah abdeen..umah malek asyir…umah sabiq.ads….

Mula bertolak selewat jam 11 stgh pagi..nasib baik ada mael time tu..kalau x aku x taw nk cari el-tramco yg menuju ke asafiroh..ustad lokman kata naik train..mana la aku tw time tu..kali pertama menjejaki bumi alex je….mmg jauh beza dgn Bandar kaherah…korang yg belajar kat timur tgh ni korang taw la..tp for my member n my parent mana tw..alex ni mmg cantik dan bersih..terpegun aku melihatnyer..(chewah)..mmg sesuai la bagi org yg bersatatus sudah berkahwin duk disini,sbb keselesaanya amat tinggi berbanding dgn kaherah yg pesat,sesak,bising,mahal dan sebagainya..bab kebrsihan tu…aku x dapat la nk nolong…hihi.


Ziarah umah ustad lokman dulu kemudian umah ustad baru berkahwin(ustd teteh) ngan ustad baru kawin juga(ustad apai)..terima kasih for your specealservice..hihi..untung org yg dah berkahwin ni......makan sedap2 belaka je..tok sah nk pi restoran atas feri la..pi makan atas meja dapur sendiri..lagi sodap…..hihihi..

















Aku bertolak ke kaherah pada malam hari tu juga..aku x tido,sbb aku segan nk tido umah org yg dah berkahwin ni..yerlah..korang sendiri tau2 jerlah..lain la diorg yg pelawa..itu dah jadi hukum lain plak..hihihi..mael dan jepon balik semula ke dumyat..sbb si jepon ni belom habis jalan lagi kat sana..so dier x puas la kononya..hihi


Aku ngan arwa telah bertolak pada jam 9 mlm..mula2 nk naik train..tp arwa pulak x nk..tp dier yg iya2 nk naik train..rupenye train yg dier nk naik tu dah habis tiket dah..hihihi..
Last sekali naik kereta sapu..kereta sapu????? Kat Malaysia aku x heran..tp kat mesir ni yg aku gegel sikit..bukan sikit malah aku nk buka شبشى dalam kereta pun slow2..kerana bimbang dengan pekara yg tidak diingini berlaku..yg aku tahu..klw mamat arab ni lain sikit je macam dier..aku grik leher dier dari belakang..lantas aku cedok mana2 kosong…arab lagi satu tu..kerja arwa la..lantak la dier nk wat ape..nk tarik telingga dier ke..nk libas kepala dier dgn beg Liverpool ker....aku x peduli..yg penting ape2 pon bagi aku” luka sama ditanggung,selesa sama beruntung..hahahaha…akhirya alhamdulillah sampai di bustand ramsis itu semua dgn berkat doa sahabat aku yg berada dalam perjalanan pulang ke dumyat(mael& jepon)..aceh….

Memang puashati la..dapat naik kerete mewah yg baru,pastu duduk kat belakang berdua je.pastu tambang pon murah (20 junaih),semua dah best dah TP……..satu je yg x best..hati aku ngan arwa x tenteram..hihihi..yerlah2,sedap2 naik kereta mewah lagi murah,kami pula dibawa ke Israel untuk penghambaan..peghambaan ok lagi..kene untuk jual angota badan x naya gitu.....nauzubilah…just annoying…

Sampai umah dalam pukul 1:30 tepat..dan umahku dalam keadaan masih riuh lagi disebabkan ada ezoegypt yg sebok dgn assingmentnyer..hihi….

Bersambung…..

No comments:

Related Posts with Thumbnails