Sunday, April 3, 2011

Book plus english

Assalamualaikum waramatuallahi wabarakatuh,

Para temanku sekalian.


PROLOG

Aku remaja yang agak lewat meletakkan sikap. Masalah remaja kini ialah mereka tidak bersikap.Tanpa sikap, kita tidak dapat menentukan situasi diri kita. Untuk bersikap, seseorang perlu menggali jati dirinya kembali. Hanya dengan bersikap, remaja dapat mengenal letakan dirinya, sama ada di tengah hedonisme melanda ataupun di tengah gelodak pluralisme menduga.


SEBUAH LAKONAN

Saat mata-mata yang melihat gambar ini,Pastinya ada di hati @ di mulut mereka akan berkata''POYO GILER!!!"haha.Tidak mengapa,Memang segaja aku letak gambar ini semata-mata ingin mendapat ganjaran pahala free dari korang semua.haha...(auta sikit).

Tampak seperti budak genius je baca bahan inglish!.Padahal....sepatah kata pun aku tidak mengerti.hehe.Begitulah lakonan yang cuba dilakonkan.Penuh tipu dan daya bukan?.

Nah,berhati-hatilah dengan mamat seperti ini (gambar di atas @ di sisi kanan blog ini!).

WHAT U DO?

Hanya cuci mata sahaja,Melihat longgokan buku yang tersusun rapi dan adakalanya ala-ala old school (i like!).Di bahagian luar pula ada jual mafela cantik-cantik.Nasib baik lah single lagi,Kalau tak,dah lama aku belikan untuk orang umah aku satu.(satu je!) hehe.Alamak....Tersentuh bab orang umah la pulak!Actualy,Aku enggak mahu fikir langsung tentang hal ini!(gelabah).Btw for insan yang bernama izzati,Saya tak jumpa la pulak baju" 25 januari" yang kononya mahal dan smart tu.Haaiiss..kempunan nak beli.

RAIN AND RAINBOW

Today My egypt was rain...rain selebat-lebatnya!hehe.Seronok hati ini dapat melihat air hujan jatuh membasahi bumi berkah ini.Maklumlah,Hujan setahun 2@3 kali je.(Hampir-hampir tak dapat nak pegi book fair).

Lastly bersyukur dapat pergi juga kesana,Walaupun hujan turun rintik-rintik.Waktu petang sebelum magrib,Hujan telah berhenti sepenuhnya.Tetiba segerombolan manusia yang empunya handphone-handphone mahal telah mengangkat tangan lalu men'YENAP' suatu keindahan alam iaitu 7 garisan warna pelangi.Kebetulan pula,7 garisan itu betul-betul ada dia atas American university Building,Tempat pelancaranya festival buku tersebut.

p/s:

almarhumah atteya ada pesan pada aku dalam suratnya "Jangan berhenti belajar english,Di samping b.melayu dan arab yang awak dah kuasai,English lah yang boleh buat awak maju"

Al-fatehah....

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

08:16 pm.Abdeen House,Egypt.

3 comments:

Izzati Hashim said...

pergi pun (=

pusing semua tempat x dalam tu? ada la yg kat blkg booth baju n mug ho3.

cik dila said...

poyo gilerr...(ok..1 phala free awk da dpt)..huhuuu

E n t o y C a i r o said...

pegi lorh.....huhu

mybe x nmpak coz baru pas hujan..so x bnyk kedai yg buka..huhu..


dila:terima kasih!!!...

Related Posts with Thumbnails