Wednesday, April 13, 2011

Jemputan syurgawi

Assalamualaikum waramatuallahi wabarakatuh,

Para temanku sekalian.


PROLOG



Berita Gembira buat penuntut ilmu: Jemputan Khas Ke Taman Syurga Dunia. Ada orang nak bagi Harta Pusaka Yang Nabi Tinggalkan. Rugi ar kalau sape tak datang ambil harta ni.
Majlis khatam bacaan hadis kitab as-Syamaa'il al-Muhammadiyyah akan dilangsungkan seperti berikut:

Hari:Rabu (17 Jumada al-uula/20 April)
Tempat:Zullah al-Fatimiyyah, Jami' al-Azhar as-Syareef
Jam:9 pagi
Tetamu:Mufti Mesir dan para Masyayikh al-Azhar

Nota:Syaikh Usamah meminta utk disebarkan berita gembira ini kpd semua di akhir kelas kelmarin..harap maklum.

Asalnya Syaikh Usamah mahu membuat majlis khatam pada hari Selasa, ttp Syaikh Ali menyuruh utk dibuat pada hari Rabu, lantas beliau bertanya apa hikmah dibuat pada hari tersebut, lalu Fadhilatul Mufti menjawab pada tarikh 20 April merupakan... tarikh kelahiran baginda Nabi sollallah 'alaihi wasallam mengikut taqwim Masihi..

Antara Syeikh yang akan Hadir,
- Mufti Mesir, Dr. Syeikh Ali Jum'ah
- Sheikh MuhamMad Ibrahim alKittani
- Sheikh Jamal Faruq adDaqqoq
- Sheikh Saad Garwish

Allah, satu kebetulan yg penuh barakah..jadi, jangan ketinggalan utk hadhir pada hari tersebut yer!

Mood:Diri ini terasa semakin sayang dengan tanah berkah ini (mesir).Terasa juga ingin menghabiskan sisa-sisa hidupku disini.(mak!!izinkan ye mak??)

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

07:55 pm.Abdeen House,Egypt.

10 comments:

mumtaz said...

sangat bertuah...speechless~~

E n t o y C a i r o said...

anda lagi amat bertuah...kerna punyai hati yang amat cemburu dgn kami..

anda faham bukan?..

mumtaz said...

fahamm cikguuu....=) alahai...jgnla ber'anda'2 dgn aku...rase da mcm kat kaunter pertnyaan laksss....heee..

E n t o y C a i r o said...

LOL's.....

ok puan....

=))))))

HS said...

kalau mama sy akan jwb:

"duduklah sana.. nanti mama ikut sekali" LOL

E n t o y C a i r o said...

HS:
haha...
itu mamaMU...
makKU pula??..hais...
(anak manja susah!!)

liyanahairi said...

istahdirni ila hazihid-da3wah al kabeer .. :(

E n t o y C a i r o said...

datang la yana...esok taw!!

liyanahairi said...

hajat di hati kalau boleh la, nak je terbang. Tapi realitinya ku tak mampu nak terbang. kene keluar duit tambang! hohoho.. dah aku mengarut la pulak. amcm td? confirm syahdu to the core punya. boleh bygkan dan rasakan juga la biler bersama para ulama3 dan org2 3alim dtg.. lagi dalam majlis besar ni. confirm ramai je yg trn. saf pun ddk rapat. cecter ckit. .

E n t o y C a i r o said...

amat menakjubkan!!..allah..allah..

Related Posts with Thumbnails