Monday, April 18, 2011

What the meaning of OMG

Assalamualaikum waramatuallahi wabarakatuh,

Para temanku sekalian.


PROLOG


Kembali menemani korang lagi.Baru je tadi aku terjumpa satu posting dari rakan-rakan luar yang menceritakan tentang perkataan OMG,OOO M.G.HOMAIGOD,and etc.


Tetiba terdetik di hati..Adakah layak kita mempelbagaikan nama tersebut,Sedangkan kita ini hambanya...ciptaanya...DIA itu siapa?? (jawab sendiri) Justeru perkataan tuhan dalam bahasa arab adalah ROB.tiada pula yang berani sebut aaaaallllllaaaahhh @ haaallllaaahhhh @ rrrroooobbb @ ghobbb @ etc..


Jika niat untuk mempersendakan nama itu..sudah terang-terang kalian semua mencari bala.So sebagai muslim dan muslimah yang baik.Berhati-hatilah bila mengunakan perkataan yang boleh menganggu sensetifviti agama.


Bukankah jika kita menyebut atau menulis dengan perkataan ''YA ALL
AH" itu tampak lebih jujur akan sesuatu perasaan yang ingin di luahkan.Tepuk dada tanya iman.


Bukankah juga dengan mengingati allah itu,hati ini akan tenang?..BTW..I'm man full of shortcomings.Sapa nak tegur silakan.no body perfect in de world.Aku cuma lontarkan apa yang aku rasa janggal saja.


Mood:RINDU BONDA DI KAMPUNG!!RINDU JUGA DENGAN SESEORANG YANG TELAH PERGI!!

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

10:40 am.Abdeen House,Egypt.

12 comments:

khairunnisa ♥ said...

thanks for sharing ^_^

E n t o y C a i r o said...

u r most welkem kawan baru!! =)

Izzati Hashim said...

hamster tu comel -.-

E n t o y C a i r o said...

yup!!..like my danbo :P

khairunnisa ♥ said...

:)

japierah said...

''sampaikan pesanku walau 1 ayat''

E n t o y C a i r o said...

i'allah japierah...=)

aniswany said...

yea,nak komen hamster bule ?rendu plak hamster i kat umah =))

E n t o y C a i r o said...

aniswany:

hehe...tw hamster tu cute kan?..hehe..tgk tuan blog la..cute ala ala bangla lagi..hehe

E n t o y C a i r o said...

aniswany:

hehe...tw hamster tu cute kan?..hehe..tgk tuan blog la..cute ala ala bangla lagi..hehe

HS said...

achheeemmmm!!
patot la bersin.. ade hamster nghupenye..

kak limah, kita bako tempat niiii..bnyk bulu hamster bsepah..hehehe.. sole..sole..

E n t o y C a i r o said...

hs:

tolong la...
lawak tu dah lapuk la...=P

hahahahaha....

btw..lama x nampak...mana tercampak?keke

Related Posts with Thumbnails