Thursday, April 12, 2012

ALAM BARU


Assalamualaikum Warahmatuallahi Wabarakatuh

Temanku sekalian.

Sekadar hiasan...

Kebelakangan ini diri menjadi super sembunyi.Ketakutan diri kepada peperiksaan yang bakal di hadapi.Hanya sesekali melayan alam maya dengan jelingan terpaksa agar diri menjadi sedikit tenteram dari pujukan yang bertalu-talu.

Nasihat dan kata-kata naluri kurang di tonjolkan buat masa ini.Perasaan takut dan bimbang jika aku sendiri tidak mampu untuk merealisasikanya.Ini semua sebab waktu yang telah mengajari aku.

Ada seorang teman pernah berkata '' orang yang baik dan suci itu lebih suka menyorokan diri '' .Menyorok agar tidak terbuat silap kepada yang di lihat.Menyorok agar tidak terkesan dengan apa yang di lihat.Menyorok agar hatinya tidak terpedaya dengan apa yang di lihat.Kerna,kadang-kadang apa yang nampak molek pun boleh jadi tidak molek.Sungguh sufi makna semua ini.

Kehidupan tidak akan jadi sempit sedikit pun jika kau terus bersembunyi.kerana...dalam diam,ada yang memerhati.Dalam diam,ada yang memendam.Dalam diam,ada yang merindui.Dalam diam,ada yang malu dan dalam diam,ada yang sudi mendoakan.Indahnya hidup dalam diam,Kerna tiada seorang pun yang tahu apa isi hati yang sebenar dan ia amat menyelamatkan diri kita sendiri.

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

02:35 p
m.Abdeen House,Egypt

No comments:

Related Posts with Thumbnails