Wednesday, July 13, 2011

OUR RELATIONSHIP

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG

Subhanallah.Terlalu penat rasa badan ini.seharian yang penuh dengan rancangan tanpa diduga buat aku lupakan segala-segalanya dengan ruangan alam maya yang dimiliki.Namun begitu aku rasa puas kerana dapat memenuhi hajat kawan aku sendiri,walapun kaki ini rasa mahu tercabut saja.

Saat ini saja aku baru saja pulang dari masjid solleh al-jaqfari di Darrosah.Bersama teman termanja pernah aku miliki,Bro ai al -cha'ahi.Kami baru saja pulang dari airport cairo,menghantar kawan lama bro ai yang memerangkap kakak sekolah lama aku suatu ketika dahulu.

Kawan aku yang juga anak pak kiyay pun kebetulan turut balik pada tarikh yang sama.Alhamdulillah dapat berjumpa lantas memohon doa darinya ketika berada dalam tempoh pemusafiran ini.


PART ONE


Pagi itu...Segaja aku dipelawa untuk semua ini.Rupanya meraka semua betul-betul mahu merealisasikan apa yang telah dirancang pada malam itu.Aku dan tiga orang rakan lain telah memulakan larian pada tepat jam pukul 4:30 pagi lagi.Betul-betul selepas selesai solat subuh di masjid.Aku yang terkedek-kedek mencari seluar trek suit di almari menjadi nevous takut-takut seluar itu tak jumpai.

Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar.Setibanya dirumah masing-masing terbongkang! maklumlah kali pertama saja dah berlari sejauh 4 km.Namun aku yang paling muda ini masih gagah dah terus menjalani perjumpaan yang kedua.Apa-apa pun best join korang,Uncle putera,Uncle qusyai dan Uncle ai.heh..


PART TWO



Tengah hari itu...Pergi membeli cenderahati di asfour crystal adalah salah satu perkara yang paling popular dikalangan pelajar-pelajar mesir ketika ingin pulang ke tanah air.Aku yang dianggap boleh menjadi pakar memilih sesuatu yang unik (perasan sendiri) telah di pelawa untuk menemani seorang rakan aku yang kuliahnya berada di zaqzig.Katanya untuk hadiah hantaran,Wow! Takut aku mahu pilihkan.heh.

Apa-apa pun semoga pilihan yang kau dah pilih tu mendatangkan kegembiraan kepada kawan kau nanti.

PART THREE



Malam itu..Teman kawan beristirehat di city star selepas habisnya peperiksaan yang telah dilaluinya.Sekadar pusing-pusing,makan-makan,borak-borak dan sedikit shopping.(kebetulah ada sale).Alhamdulillah semalam tidak ramai anak melayu turun ke sana.Jika tidak ada saja membataskan pergerakan disana.Apa-apa pun terima kasih pada kau raqib! belanja kawan minum air mahal.heh.

Duit yang tetiba susut dalam akaun bank kau itu insyallah,allah akan di gandakan lagi dengan benda yang lebih bermanfaat kelak.sabar bro sabar.(Mana la tahu bos butik ZARA mahu payung kau kasut.heh..


aku dah penat!

Seorang manusia itu seharunya berlaku adil sesama sendiri dan teman.Dan aku seorang manusia yang sedang mencuba untuk melakukan semua itu.Terkadang banyak perkara yang aku terlepas pandang demi menjaga hak sekeliling.Tapi itulah hakikat manusia.sering melakukan kesilapan dan terus akan berlaku lagi.Dan sesungguhnya hati ini tidak relevan untuk menanggung semua kesedihan yang telah di tanggungi itu.Kau kawan.Maafkan aku jika buat hatimu tersinggung.


Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

06:45 pm.Abdeen House,Egypt.

8 comments:

MakNana said...

Ehem2.....pakcik soping kat asfour tuu...haha...:p

E n t o y C a i r o said...

pak cik awak la tuh..bukan sy..haha.

aminmenulis said...

Ko tak ajak ak skali ke entoy? huhu.. Weh, air pe korang minum tu raqib? Starbucks ke? huhu.. boikot2..

E n t o y C a i r o said...

amin:
lenkali aku ajak la eh..hehe..

aku terpikir2 dari tadi..air apa yang aku minum tu..owh starbuck eh?..raqib dowh ajar aku...aku orang kampung tak taw..huhu

Nazihah@Jiha said...

Salam alaik

nagiha ya..huhu..smart apa =)
seronoknya dpt jln2 dgn kwn2kn =)

knp pakai cincin kat jari kelingking hehe =)

E n t o y C a i r o said...

wassalam..

hehe..ya mmg semat...
balik nanti nk tour kat sabah la.
hehehe..

sebab apa ye..hehe..

Nazihah@Jiha said...

akh nak ke sabah,yes! ble minta belanja hehe =)

saja tanya...hehe
sunnah Nabi kn=)

E n t o y C a i r o said...

jiha:

setakat belanja buah oren..no prob!.hehe

i'allah..:)

Related Posts with Thumbnails