Monday, July 11, 2011

MALAM DAN NEIL

Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG

Sedang berehat sambil menanti seruan azan solat magrib.Kedengaran pula bunyi talifon di hujung katil sana."bro! malam nih free tak?"Habis saja bual.badan tetiba rasa malas.Baldi yang sarat dengan baju tu pun belum selesai lagi.Geleng kepala dengan jejaka gemini nih!.hehe.

Aku aminu yang digelar oleh dirinya sendiri.Nampak seperti seorang yang seni tapi aku pun tak tahu apa makna disebalik nama yang suka sangat dia gunakan tu.Asalkan dia bahagia sudah.Aku yang selalu guna nama entoycairo or bangla men apa cerita?Asal kau bahagia sudah la fahmi.(err fahmi ea...)

Aku aminu inilah yang ngada-ngada pelawa aku jalan-jalan malam tadi.Kawan lama sejak di sekolah menengah agama al-attas johor lagi.Seorang yang mudah untuk didekati atas sifat toleransi yang tinggi dimilikinya.(wah min... aku promote kau ni!)

Bermula dari rumah usang aku menuju ke sungai neil hanya memerlukan kepada 15 minit sahaja.Dengan mengunakan kudrat yang telah di anugerahkan,Alhamdulillah sampai jua disana.Ternyata ramai juga manusia menikmati angin sungai neil pada malam tadi.Sedangkan bersebelahan dengan tempat yang kami tuju,Telah berlakunya pengumpulan sejuta manusia rakyat mesir ingin menuntut hak-hak mereka yang masih tergantung.

Didoakan agar Negara Mesir cepat pulih seperti suatu ketika dahulu.Begitu juga dengan Negara Malaysia tanah tumpahnya darahku.Di doakan agar pemerintahnya dapat berlaku adil dan saksama kepada rakyatnya sendiri.Usah lupa diri dengan memekakkan telinga dari mendengar suara rakyat yang kian di abaikan.


Panorama malam di atas jembatan sungai neil


Jom naik bot meriah lagi bising tuh..



Amboi bro..gelek jangan tak gelek..heh


HUMUS!! ala-ala cendol la jika di malaysia.heh.



torbaik la aku aminu!


aku aminu sedang melayan peminat majalah SOLUSI..



mamat cover!benci mak nyahhh!


P/S:weh aku aminu...kau balik kenapa tak kejut aku tadi?Ker lepas subuh tadi kau terus kelik?risau aku cari kau satu umah nyahh.Tahu lah dah dapat speck idaman hati!.Cessss...Anyway..thank bro for ur happy planning.


Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

03:27 pm.Abdeen House,Egypt.

14 comments:

Nazihah@Jiha said...

salam alaik.
seronok =)

E n t o y C a i r o said...

Jiha:

wassalam..beronok-ronok...heh.

Humaira' said...

oh jeng oh jeennggsss, kemaiiinnnsss..!!!
spt pernah ku lihat,
tp di mana yaaaa!! :O

E n t o y C a i r o said...

humaira:

ceh mata terus kabur la kunun tgk buah hati sendiri..haha

Humaira' said...

hahaha!!! dusyuummms!!
buah hati sy yg meraban memlm placing spek atas kepala..agagaga!!

p/s -pesan kt kwn baik achik tuh bukak kedai spek sendiriks...~aritu beli spek idaman, nih idaman lagi..sekian selamat hari raya (lagu latar: Dendang Perantau)

akuamin said...

eNfaHmi...u the best broo...sanggup layan aku huhuhu..pepon mmg best beb..3(TIGA)genih je beb...hehehe

pNayu..huhu...ade kisah tuuu psl Dsblik spek ituu...huhu:(~

E n t o y C a i r o said...

humaira:

perasan aje ada spek kat situ!ahhh..malu mak nyahh..hahaha.(promote aku aminu punya spek tu je)

haha..aku aminu dah baca dah..x sempat nk pesan..hehe

E n t o y C a i r o said...

aku aminu:

3genih je tu yang boleh zahaba tu..haha..

neway..mabruk la dapat penganti baru indaman kalbu hang tu...

E n t o y C a i r o said...

AMOI:

penat la jalan2 amoi oit..hehe

amoi~ said...

sonoknya jalan2...=)

amoi~ said...

best apa..sy suka jalan2...bermusafir..keliling dunia....=]

E n t o y C a i r o said...

amoi:

yerlah2..lenkali sy ajak amoi..heh..

amoi~ said...

waah! ^__^

E n t o y C a i r o said...

amoi:

dalam mimpi..haha..

Related Posts with Thumbnails