Wednesday, July 6, 2011

ERTI MENEGUR


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG


Sekadar hiasan...

Ku pinta maaf atas entri yang kurang menyenangkan buat beberapa pihak.Aku rasa itu semua sudah cukup aku tapisi untuk di lampirkan ke arena yang aku miliki ini.Sungguh pun bahasa kasar yang telah aku gunakan,namun sedikit pun tidak memadai dengan apa yang aku rasa saat itu yang kian melarat di saat ini.Aku yang rasa.Akulah jua lafaznya.

Soal sakit atau tidak itu harus kau soal dahulu sebelum kau menuduh dia seorang yang boleh kau sangsi lagi tidak boleh di percayai.Aku anak yang terlalu pantang dengan sikap sedemikian.Dimana rasa hati kecil kalian.Apa semua yang kalian nampak buruk mudah untuk di campak?Ya aku tahu.Akulah anak yang kau campak itu.

Jika ada di antara kalian menganggap aku orang yang terlalu baik atau seorang yang bisa memberi cahaya pada hati yang gelap,mahupun bisa membasahi hati yang kering,Oh itu bukan aku.Aku hanya seorang penggemar memberi pemahaman tentang hidup yang aku lalui saat-saat emas ini.Meskipun aku seorang yang sedang menuntut ilmu di bumi barakah ini.Salah betul itu tidak akan dapat memisahkan kami-kami disini dengan manusia yang berada di luar sana.

Lepaskan geram itu biasa.Siapa pun akan melepaskan geram bila merasakan suatu yang tidak puas hati.Aku ini lelaki,lelaki itu ego.kau itu wanita,wanita itu emosional.Hati aku bukan tidak boleh untuk menerima teguran itu,hanya sedikit kecewa dengan apa yang kau telah lemparkan.

Aku maafkan.Jika kau menyoal dahulu sebelum kau menuduhiku bukan-bukan.Sumpah aku bukan anak yang suka menyimpan dendam.Ya aku terus bersabar.

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

10:43 pm.Abdeen House,Egypt.

8 comments:

Humaira' said...

achik, blog kita..suara kita..rasa kita!! chakchakchakchakchak..!!! jgn ko kesaaaahhh!!!

E n t o y C a i r o said...

humaira:

eh budak kecik ni..x makan ubat eh pagi ni..hehe.

Nazihah@Jiha said...

ya,betul2..buatlah mcm polis..soal siasat dulu..=)

E n t o y C a i r o said...

jiha:

blogger police coming soon....:)

Nazihah@Jiha said...

ah?? adakah?? hehe

E n t o y C a i r o said...

jiha:

i dun know...kemungkinan barangkali.heh.

Nazihah@Jiha said...

eh..mcm2lah bro fahmi ni =) ada jak jwpnnya bah..

E n t o y C a i r o said...

jiha:

always like this bah..:)

Related Posts with Thumbnails