Sunday, September 12, 2010

oh SATAY 5000 cucuk..

hemmmmmmmmmm(tarik nafas dulu,byk cerita nk kongsi ni) =D

Sebelum aku memulakan perkongsian cerita hidup ini,aku nk ucapkan selamat menyabut hari rayaaidil fitri 2010,semoga semua dapat bergembira bersama-sama sanak saudara yang setahun sekali je berkumpul tuh,dan dengan kesempatan ini juga,

aku ingin memohon maaf atas segala kesalahan yang disengajakan mahupun yang x di sengajakan,harap maafkan ye..klw x boleh maafkan jugak tu,maafkan jugak ye,dan aku pon sedia memaafkan korang dari segala sudut,kira seri la eh,kosong kosong kata bebudak zaman sekarang..he3..

baiklah..

Nak start mana pon aku x tw..sbb bnyk sgt..sure bnyk..erm x pelah aku start dari dua mnggu lagi nk raya la eh..

Dua minggu lagi nk raya.rumet aku ajak bisness baik punya,takut gak aku nk accept but beranikan diri la,yerlah nk raya la katakan.lagi seminggu nak raya kitorang dah start buat keje,aku dan rumet aku telah menginap selama 5 ari di asrama pelajar rabaah johor,nasib baik ada bilik kosong,sbb bebudak lama kene kuar cari umah sewa baru,sbb asrama tu akan diisi dengan pelajar baru untuk sem 2010/2011..so sblm diorg datang..kitorang manfaatkan bilik kosong tu,tugas pertama: aku kene buat..kene bersihkan ayam sebnyak 120 ekor,kedua:kene kupas ayam (ambil daging ayam sahaja dari badanya),ketiga:potong daging ayam seperti dadu,keempat:peram ngan air gula,madu,jintan.kunyit,halia,dan dll..begitulah kerja aku selama 3 ari berturut2,mmg letih giler..aku buat dari pagi start kul 9 sampai setegah jam lagi berbuka,dan malam start kul 10 mlm sampai sahur,tapi malam aku x join sgt,aku g kelas syeikh nuruddin almarbu,syeikh dari indonesia yang telah bertahun2 datang disini untuk mmbuka kelas untuk student2 azhar secara free off cas..dasyat pengorbanan beliau...tu yang aku sayang nk miss kelas dia..ok sambung citer..nk citer pasal syeikh ni mmg panjang,so nnti klw aku free aku cerita la eh.......kemudian setelah 3 hari cam tu je..kitaorg balik umah jap..sbb nk kol family,coz esoknya nk raya,sedihnya aku,hanya 8 minit je dapat bebual ngan bonda tersayang,tp nasib baikla dapat kejutkan akak sayang aku yg tengah tidor dan sarat dgn kandunganyer agar dapat aku lepaskan rindu yg teramat sgt ni..he3....


masa time cuti sekejap tu,sempat aku hantar kawan manja aku untuk pergi ke india,alasanya ingin beraya di sana,pergh..dasyat punya alasan..apa2 pon semoga ko selamat pergi dan balik ye ber..hehehe...haish...sorang raya kat UK sorang kat india..haish...suka atilah korang..janji bahagia..he3

untuk hari last aku masuk kerja lambt sikit,sbb aritu ari khamis..ada seorang rumet aku ajak g kelas,ambik sanad hari khamis i'aitu sanad potong kuku dan rambut2 badan,sanad ttg kasih sayang,dan sanad makan labu..mmg aku merasakan itulah salah satu saat yang bukan mudah untuk dicari di sini.yg datang bukan ramai.alhamdulilah tuhan memilih aku untuk semua itu..alhamdulilah..

pas semuanya selesai tu,dengan rezeki tuhan yang maha luas..aku di pelawa untuk hadir pada ketika itu juga untuk sambutan salam lembaran anjuran pelajar-pelajar amanah raya berhad,sbb masa ambik sanad tu.syeikh husni genting buat kat asrama pelajar amanah raya,so secara kebetulan la plak kan..hehe..erkkkk alhamdulilah la aku ucapkan..hehe...sbb malam tu aku dah makan ayam masak merah,lodeh,rendang ayam datuk datin,kuih muih,satay,anggur magribi(besar2 dan lonjong2)hehe..alhamdulilah...

lepas abis sambutan aku terus balik asrama pelajar johor untuk membakar semua yang aku dari 4 yang telah di peram...ternyata start kul 12 malam raya pertama.sampai 1 tghari baru siap untuk semua dan terus hantar ke dewan penuntut-penuntut malaysia kaherah mesir (bahagian kedutaan malaysia-mesir)..

memang letih.memang kembang mata aku,semunya hanya kerana makanan yang bernama SATAY..penat giler yang bekerja hanya 5 orang..tapi time last2 tu tinggal 4 je..so kene teruskan la jugak...apa yang aku nk sampaikan kat sini..aku x dapat nk raya dengan best untuk hari pertamanya,org paki baju melayu dan jubah2 menawan..aku hanya pakai baju pagoda dan seluar jeans lusuh yg x buka dari kul 12 mlm hingga ke 12 tghari kecuali solat2 fardu dan mandi ...mmg jgn cakap la kotor dan bahunya..hehehe..apa2 pon raya ttp raya,so raya pertama aku adalah raya yang kedua la...dan alhamdulilah arini raya kedua..kitorng satu umah ada buat rumah tertutup,kami masak ala kadar jelah..mybe akan buat umah terbuka pada raya ke enam,pagi untuk pompuan dan petang hingga malam untuk lelaki..moga semuanya berjalan dengan lancar hendaknya..amin ya robb..

last aku kol mak aku yg 8 minit tu..sampai sekarang x kol lagi..belom minta maaf adat raya lagi ni..sbb bz punya pasal kat umah arini..kejap lagi nk kol la ni..korang nk kim salam x kat mak aku ni..hehehe...ok la..cukup la untuk arini..aku dah x larat dah...semoga korang boring2 baca cerita aku kali ini..hehe...slmt ary raye yoo...

kata orang jowo ''jalok ngoporo seng akeh akeh yo.." hehehe..x faham cari kawan yang reti ok..bye.........

No comments:

Related Posts with Thumbnails