Monday, September 27, 2010

Memori semalam

Hari ini aku empunya situasi yang menyegarkan pegalaman yang hampir setahun lalu..menunggu bas yang menuju ke kuliah selama setengah jam amatlah memenatkan dan penuh kentensionan..namun dengan berbekalkan niat yang tulus dan mulus itu..akhirnya dapat juga ku bertahan hingga sampai ke kuliah dengan memakan masa selama lebih kurang 40 minit tambahan pula aku berdiri ketika itu..itulah perkara biasa yang dialami pada setiap indivindu ataupun mahasiswa-mahasiswa yang ingin kekuliah..



Sesampai sahaje di kuliah..hajat dihati ingin mengambil jadual sahaja,alhamdulilah..suasana masih teratur dan kawasan-kawasan kuliah semakin elite..tanpa membuang masa..aku menYENep jadual dgn handphone buruk aku ni ha..memula segan gak nk kuarkan..tiba-tiba ada seorang arab ni dah start..aku pon apa lagi..zassss...pastu terus balik..

Sebelum balik tu sempat lagi aku melihat kawan-kawan dari negara lain sedang membuat urusan kuliah bagi fasa baru ini....dengan mata yang birunya..rambut yang kuningnya...kulit yang hitamnya..jubah yang singkatnye...semua itu melambangkan budaya negara masing-,masing...niat dihati ingin juga turut serta mendaftar bagi fasa baru..namun..ke ngantukan amat dirasai sangat-sangat...

Sampai je dirumah..ingat nk masak..tapi mata ini berhajat sangat ingin dilelapkan untuk beberapa minit..maka berlayarlah aku...petang itu..selepas aku masak sayur lemak labu dgn jagung..terus aku ke umah johor rab'ah..untuk menyelesaikan tanggung jawab aku disana..



Malam ini selepas selasai program di umah johor,aku cuba menulis dengan hasrat agar pengalaman ini akan berlaku lagi...memang penat time-time belajar ni...namun..tuhan akan memudahkan segalanya jika kita ikhlas dan redha dengan segala ujian yang diberi...moga tuhan memberikan aku lebih kekuatan lagi untuk terus semangat belajar..

No comments:

Related Posts with Thumbnails