Sunday, October 30, 2011

RAHSIA TUHAN


Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG
sekadar hiasan..


MENGAKU NAIF

Masyallah..haza fadlu min robbina.( ini semua kelebihan dari tuhan kita) Salam 10 hari pertama zulhijjah...

Aku bukan berniat untuk membuat kalian semua tertunggu-tunggu dengan posting terbaru.Hanya waktu dan kesempatan saja yang dapat membela aku dari rasa bersalah atas kehadiran kalian tiap-tiap hari.(totaly ayat perasan!) ok abaikan. :)

Waktu ini jam menunjukan pukul 07:36 pm.Baru saja 30 minit yang lepas aku pulang dari mesjid dari menunaikan solat isyak.Huh!! Padahal jika di malaysia waktu-waktu sebegini para jemaah masih lagi berzikir.Begitulah perbezaan waktu tanah air dan tanah pasir (mesir).

TAQDIR ILAHI

Hari ini aku cuba menalifon emak di kampung.Ternyata ada berita tergempar.Ini semua gara-gara sebuah kereta dan 3 penumpang di dalamnya.Mereka membawa hajat suci buat anak daranya.

Oh,Aku mula diberi pilihan.Ternyata tuhan menduga aku dengan ke-egoisan aku pada suatu ketika dulu.

''Aku takkan berhajat melainkan orang lain yang berhajat!'' (ada reason sendiri kenapa status ini boleh wujud)

Sound belagak kan? Nah,Tuhan bagi tunai!.Sungguh pun hajat yang datang itu berniat ikhlas lagi merendahkan diri,Namun itulah yang paling di sukai oleh Allah S.W.T. Apabila sunnah nabi mula di praktikan.Aku mula jadi kelu.

Emak sengaja merahsiakan siapa puteri malang itu.Aku kelihatan diriku semakin berpeluh.Ya robb.Aku tidak mampu bercerita lebih panjang.Hanya Allah saja yang tahu apa kata hati.Mohon doanya teman-teman.

TUKAR TOPIK

Alhamdullilah,hari ini aku masak asam pedas yang paling terbaik punya dari hari-hari sebelum ini (hahaha).Mana tidaknya,daun kesum aku masukan dua gengam sekali gus!(perlu habiskan cepat sebelum ia layu)hehe.Alhamdulillah,Beras 5 pot pun lincin!Malaslah nak cakap lebih-lebih.Takut riak melebihi batas pula.Sikit-sikit sudah.(JOKE) abaikan kisah ini.Alhamdulillah.Oh lupa...No sugar anymore....(hehe)

Terima kasih teman semua kerana sudi membaca sampai habis :) Salam 10 hari pertama zulhijjah (gandakan amalan ok) :)

Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

08:02 pm.Abdeen House,Egypt.

4 comments:

Nazihah@Jiha said...

Assalamualaikum akh..
sy bc entri byk kali tau..hee~

Allahuakbar..berita gembira ni ^_^..
tak sabar nak tahu seterusnya...

E n t o y C a i r o said...

wassalam ya ukhti giha jamilah :)

baca bnyk kali x best la.. sekali je best.. hehe

tak mahu disambung cerita ini.. sy takut.. :)

NunAlifNunAlif said...

Haish! cerita bagi habes la entoy! hehee~

asam podeh tu mcm sodap jo jang! den nak torai ghaso la nanti :D

E n t o y C a i r o said...

nana:

isin la karo riko.. hehe

boleh je.. balik nnti bawak la seguni daum kesom naaa.. :)

Related Posts with Thumbnails