Friday, October 14, 2011

AKU DI CHELSEA




Assalamualaikum warahmatuallahi wabarakatuh

Temanku sekalian.

PROLOG



Sekadar hiasan

Bercuti di kota london bukanlah sesuatu yang aku ingin dari kecil.Bahkan hidup matiku di kampung halaman adalah sebaik-baik tempat yang aku dambakan.

Kata orang berpengalaman"Jika mahu kenal negara sendiri,Pergilah merantau di negara orang"Ternyata ayat itu betul-betul buat azimat kepada sang pengembara seperti aku.

Negara orang itu indahnya bila kita melihat dari JAUH.Begitu juga negara kita sendiri,indahnya bila kita lihat dari tempat yang JAUH!.Nah,Tiada bezanya bukan antara kita dan dia?Setiap tempat adalah sama keadaanya,cuma keberhasilah kita dalam mengambil faedah dari tempat tersebut saja yang kurang.

Maka,hargailah negara sendiri.we love malaysia is it? :)



Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

02:23 pm.Teratak Ayahnda Maryani,Johor Bahru.


6 comments:

NunAlifNunAlif said...

Macam Bus london kat genting je tu :P

E n t o y C a i r o said...

nunalifnunalif:

hahaha...habis secret admire i !!!

Kanta Kehidupan said...

hahaha..tula..ni bkn kat genting ker...kite dah cuti2 malaysia dulu la..kantoiii

E n t o y C a i r o said...

kantazab:
:P
hahaha..
chill la..
nak jadikan cerita impian i je..
hahaha...

♥e'in♥ said...

kemain gmbr kt bus tu! hahaha

E n t o y C a i r o said...

ein:
hehe..

Related Posts with Thumbnails