Wednesday, February 9, 2011

Dedicated To Habib Omar

Assalamualaikum warahmatuallhi wabarakatuh,

Para temanku sekalian..



EMOSIANAL

Sebuah halwa telinga yang membuatku tenang untuk seketika...

Di samping senikata yang terus menerus memuji baginda Nabi Muhammad Sollallhu Alaihi Wassalam,

Di pertontonkan kelibat seorang ulama'....
yang tidak pernah mengenal erti penat dan lelah dalam medan dakwahnya di muka bumi ini.

Sesungguhnya Dia berfirman:" إِنَّماَ يَخْشَى اللهَ مِنْ عِباَدِهِ الْعُلَمآءُ " (Sesungguhnya yang paling takut kepada Allah di antara hamba-hamba-Nya, hanyalah ulama).

Kata ulama':"5 pekara yang apabila kita lihat,kita akan mendapat pahala:Ka'bah,Al-quraan,Ulama',Ibu-Bapa,dan Laut."

La ila ha illallah Muhamdarosuluallah..

5:34 pm,Abdeen House,Egypt.

7 comments:

Ezo said...

ALLAH ALLAH...

Humaira' said...

**like**

Allahuakbar!!

Entoy Cairo said...

ezo aka pendek :taw la arini solat zohor sampai 6 rakaat..hehe..

humaira': i like too =)..takbir!!!..

liyanahairi said...

sekiranya dtg seornag budak tanya:
"Ustaz, kalau kita tengok laut atau kaabah kat tv, dpt pahala tak?"
ko rasa2 ko nk jwb ape? sbb bdk2 zaman skrg ni fikirn luas. hee :D
saje tanya pendapat ko.

Entoy Cairo said...

ustaz(konon2nya):Segala apa yang di pandang dengan mata akan jatuh ke hati..betul??..
Yang jatuh ke hati itu dinamakan perasaan semula jadi.. mustahil jika kita melihat laut di tv atau di depan mata sendiri,akan mempunyai perasaan yang berlainan..
pasti sekali kita semua akan mngatakan..indahnya laut..tenangnya laut..hebatnya ciptaan tuhan ini..
jawapan semua ini bukan mengikut pada pandangan mata semata-mata,malah didorong oleh pandangan perasaan hati yang tidak boleh berbohong pada diri sendiri..
makanya dgn cara itu juga kita boleh dapat pahala i'allah.wa allahu a'lam..

ke cemana ustazah liyana? =)

liyanahairi said...

ok. Jawapan boleh diguna pakai.
dan budak tu tanya kalau tgk laut tp tkde perasaan mcm mana plak?
kk, joking. thanx for the comment. soalan tu aku buat2 je. :D
syokran . Peace~ (^^,)Y

Entoy Cairo said...

afuan...
ok....klw untuk persoalann tu pula..
kene tyer ustazah liyana la..
sbb dia seorang yang tidak ada perasaan..pasti dia tw jawapan tersebut..hehe..LOL..

Related Posts with Thumbnails