Saturday, July 4, 2009

Ku Ubati sepi dikota Alexandria

“Aduh”suara keluhan yang terhasil dari bibirku apabila aku diberitahu oleh pihak penyelia markaz,yang kelas aku akan di tunda lagi buat kali ketiga bagi meneruskan pelajaranku di Markaz Niel dalam pengkhususan Bahasa Arab“.
Kemudian aku merancang langkahku ingin ke rumah sabik.Dengan langkah yang lemah,aku cuba menaiki anak-anak tangga setinggi lima tingkat untuk menuju sampai ke rumah sabik.Niatku hanya ingin mengutip wang lowrate(wang cas talifon prabayar).setibanya aku disana,aku dapati semua kawan-kawan aku tengah lena melentokan diri..maklumlah musim panas ni,malam-malam sukar nak tido,maka lepas solat subuh la jawapanya sebagai ganti.

“Eh toi.. jom alex.jom ar jom ar”tetiba je ijan menyapa aku tanpa rasa bersalah,dan ketika itu,aku yang sedang sebok mengutip wang lowrate terus terleka seketika dengan kata-katanya yang membuatkan aku terbayang-bayang keadaan laut disana…dalam aku terkantoi menghayati lamunan itu,ijan menyapa lagi sekali,”jom ar…ala rilexs la toi,markaz ko x start lagi,ambik peluang keemasan ini kita jalan sama-sama”sambil mukanya yang beriya-iya sangat nk ajak aku.Aku yang dalam keadaan konfius itu mula berfikir sejenak….macamana plak dia tahu markaz aku tak start lagi…aku pun cuba mengkorkulatarkan masa aku untuk mengulang kaji kitab markaz,dan mengkorkulatarkan keadaan wang sara diri..

Dan apabila semua agak clear dari segala aspek..dan di campuri dengan perasaan yang exited ingin melihat akan keidahan lautnya itu..aku mula bersuara….OK..i’allah..

Tetiba plak teringat kat lutfi..x kan nak tinggalkan dia sensorang plak kat umah..kang sapa nk bagi dia makan dan minum nanti..hihi…Setibanya aku di rumah..aku terus mengajak lutfi..maka respondnya…mestilah nak ikut…siap dia kata kat aku”kau sanggup ke tengok aku sensorang kat umah”.”alololo..ayat sedih la plak aku dengar” balas aku.ok esok kita gerak kul 8:15 dari ramsis.(sebuah tempat pengangkutan awam untuk segala pengangkutan dari kaherah ke serata mesir)…yang Join kami ketika itu,loloq,alwee dan anjut.semuanya enam orang..































































No comments:

Related Posts with Thumbnails