Tuesday, October 28, 2008

taqdirnya kuew teow

''penat betul berdiri..nk cangkung lagilah penat.."ketika tu aku tgh dgr ceramah Dato Seri Haji Hadi Awang kat dataran..saja nk tgk kemeriahannya je..ramai giler tu,sedikit sebanyak ada la jugak,aku memunggut permata-permata yg dicurahkan...

sedang aku asyik berlawan dengan kelenguhan yg di alami...telah datang bau semerbak bawang goreng cuba mengusik tumpuanku..."peh..sedapnya bau ni"..lantas aku menghubungi mohd lutfi bin salim,yg sedang khusuk mndgr ceramah.''ha..ada ape..''pantas lutfi menjawab pangilan aku.."jom beb pekene ,aku dah x khusuk dah ni..pikiran aku kacau..klw dapat pekene ni,baru masyuk nk dengar ceramah".lutfi dah fed up je ngan ayat aku td..hihi.

aku mmg suka tambah-tambah masalah dan mengkecohkan keadaan,hihih..bila lapar misalnya..aku akan cakap kat ahli bait aku.."eh masak la sesuatu yg best,masak seafood ke,kari kepala ikan ke,ayam masak ungkep ke,arnab dalam tin ke,baru la bermakna hidup ni..ini tidak hari hari masak nasi goreng,lauk ikan masin,tambah tomato kosong..sedih aku,ni kalau mak aku nampak aku makan camni..mesti dier nk kirimkan lauk untuk aku hari hari"hahaha.padahal aku saje je,aku ni jenis tak kesah je sebenarnya ttg makanan(cover diri),hatta tojjien yg dua genih nus tu ha..kira ini la dalil aku yg menunjukan aku suka mengecah-ngecahkan keadaan..hihi.tp tu semua skill aku nk rapat ngan kawan..hahaha.

lutfi pon setuju dgn pelawaan aku td..ape lagi..."ustad mintak dua,pedas sikit ye.."muka ustad td terus lain macam jer,semacam ada benda yg nk dirahsiakan dr aku..aku sampuk lagi"kenapa ustad"ustad tu cuba menyengihkan diri sambil menjawab segala persoalaan yg bermain di mindaku"errr tak berani nk cakap la,klw ada lagi saya buatkan"peh...hati aku mula risau akan kehabisan stok kuew teow udang galah.

tunggu punya la tunggu..x sampi2..tp si mamat depan aku ni dah sedap dah,cubamengopek udang yg tersadai dihujung pingan..sesekali menjeling jeling mata aku kat mamat depan ni.sedikit demi sedikit kuew teow yg belom dimasak td berkurangan kat atas meja tukang masak.

aku terus menunggu dengan penuh harapan,terpandang kat bekas kuew teow sudah kosong,rasanya yg di masak tu la yg terakhir..ruang mata aku mula penuh dgn air..hati aku mula menyusun perasaan..adakah ada yg didalam kuali itu milik aku atau ada yg lebih berhak dari aku..aku mula pasrah..member depan aku dah menjilat sudu dengan penuh kepuasan yg teramat sangat agaknya..aku terus menunggu dan tidak kering bibirku menyebut..tolong la tolong la tolong la yg dimasak tu milik aku..hahaha.

Perut aku dah bernyanyi lain macam je,itu sebagai isyarat dier mahu merontak,tp usus ususku cuba mententeramkanya.."nah ustad..kuew teow pedas"alhamdulillah...aku rasa macam nk bersujud je kat situ..kang org kata aku sujud syukur tak bertempat plak kang..haha..lantas aku memakan dgn penuh ke takjuban hahaha ok la kengkawan semua..aku nk makan dulu..klw korang mengidam..pandai2 la korang cari yer..

p/s:rezeki itu lebih pantas dari kematian,maka rezeki itu tetap ada selagi kita masih ada.

No comments:

Related Posts with Thumbnails