Monday, October 27, 2008

mimpi dari hadralmaut

..salah satu tempat perkuburan di yemen..

Buat julung kalinya....si mimpi datang tanpa di duga...kami semua tidak menyangka dgn kehadiranya...namun kami harus terima dgn takdir ini.terima la....

''Betul ke dier nk dtg?"sampuk aku.''iyer...aku pon x sangka ni ha"Yaban membalas.."ok la ..esok kita siapkan bilik dier..skang ni aku ada kelas la beb"..aku lantas bersiap untuk ke kelas formalku..

Lagi memeranjat kami..ibunya juga turut datang kesini..tp x lah terperanjat sgt..sbb kami ada bilik yg selese untuk mereka...hanya ape yg kami risaukan adalah..rumah kami tinggi awi..tingkat 5,no 502.tetapi setelah mereka datang...kami bernasib baik kerana ibunya masih ada kemampuan untuk naik turun kerumah kami..

Selama 14 hari si mimpi bersama aku..segala suka dan duka..kami merasai bersama...sehinggalah satu hari tu... si mimpi tiada sehari bersamaku..si mimpi ketika itu bersama kawan-kawan baru mengahadir haflah perkahwinan sahabat aku ditanta..aku dirumah keseoarangan sambil melayani iternet..niat hati mmg nk ikut p tanta..tp aku pyer visa dah tamat plak(berhati-hati la konon kan).

Malam tu aku call dier,sbb asal x balik pada waktu yg ditetapkan..si mimpi cakap kat handphone"aku balik esok pagi la toy..bebudak tgh lepak agaknye skang ni.." aku pon lega bila dier kata camtu..aku bukan ape,entah tetiba aku rasa risau sgt kat si mimpi ni satu macam jer..tp aku x rasa yg ada benda yg bakal berlaku..cuma yg aku risaukan adalah..si mimpi tu baru je sampi mesir..x kenal dgn suasana kat sini..dalam kesunyian didalm bilik...aku pon cuba membayangkan dier bagaimana sewaktu mana si mimpi melanjutkan pelajaranya di mukala,hadralmaut,yemen.sampai la aku terlena di ulit angin yg sejuk dimalam hari di bumi barakah ini..

P/S :jika anda mahu kisah selanjutnya,datang la umah saya.

..sewaktu bersama ketika dahulu..

No comments:

Related Posts with Thumbnails