Sunday, May 27, 2012

AWAK PILIHLAH DIA

Assalamualaikum Warahmatuallahi Wabarakatuh

Temanku sekalian.



Sekadar hiasan...

Nafsu hendak menulis di ruangan percuma ini amatlah membuat aku tak mampu untuk fokus study dengan selesa.Memang cukup poyo ayat ini.heh.

Malam tadi aku sedang belek-belek kitab tentang hukum-hukum dalam kekeluargaan.Dan aku terlihat satu perenggan yang agak menarik bagi aku.Maka aku cuba kongsikanlah sedikit buat kalian yang dah lama menunggu posting terbaru dari aku ini.heh.(cukup poyo again!)

''Pabila sepasang mempelai mengikut anjuran yang disarankan dalam islam,maka berkekalanlah mereka berdua di dalam suasana yang penuh dengan mawadah dan rahmah...''. Anjuran islam buat si isteri '' Pilihlah calon suami dikalangan lelaki yang berakhlak mulia dan penganut agama islam yang baik''. Anjuran islam buat si suami pula '' Pilihlah calon isteri dikalangan wanita yang baik agamanya dan masih dara '' So..choose it !!

Aku tersenyum bila habis membaca perenggan ini.Ya...moga allah menemukan kita dengan pasangan yang soleh dan solehah hendaknya.Apa pun,perbaikilah diri lebih ke arah positive human.Sekian :)

Doakan aku ye teman-teman :) terima kasih.



Keep smiling!

Lailahaillallah Muhammadarasuluallah,

06:46 pm.Abdeen House,Egypt

14 comments:

NunAlifNunAlif said...

Ameen Ya Rabb :)

Teringat pesan seorang ustaz "Lebih baik jadi andartu daripada dapat suami yang zalim" heh! >.<

Kena pilih bebaek ni,doakan ku jua dapat suami yg soleh! hehee :P

E n t o y C a i r o said...

aminn..

oh ya..nice qoute! :)

ehehe..elehh..dah berpunya lagi nk lagak sepi...heh piiiirahh..hehehe :P

peaCe..!! said...

aku cam dpt rse akn ad majlis kawen kt kg jawa thun nie...hahah... :)

E n t o y C a i r o said...

allah allah..alangkah indahnya anugerah itu...doakan la beb hari-hari..doa ulama' kan cepat makbul :)

amie... said...

allahumma amin...

aik cam taw2 je ada dalam muqarar hadis ni...

ok noted!!

kompom esok keluar dlm soklan...huh...

peaCe..!! said...

doa tu insyaALLAH..tp doa ulamak tu bkn kt sni ye..aq x layak pon.. :)

E n t o y C a i r o said...

amie: haaaa..tuhan dah bg signal dah tu..hehe..

idham:ok la tu doa ko..ko kan habib al attas..hehe..

E n t o y C a i r o said...

heh!(saja nk genapkan komen)

NunAlifNunAlif said...

Cooop3x dah berpunye lagi berlagak sepi? apakah??

kak amie, tengok bdk ni nye statement.. serius aku ngah sepi, nangis ah! >.<

E n t o y C a i r o said...

hehehe..laaa...dgr2 dah berpunya..sbb haritu ada lah seorang ni dia berkenan kat u..tp bila dgr, u dah berpunya..cancel sungestion la..hehe..

so kiranya peluang dibuka or not ready yet?hehe..

NunAlifNunAlif said...

Haish! U dengar dr mana i dah berpunya ni? kemain la u punye ceghite ye! hahaa :P

skrg i nak exam la u, doakan i najah nnt bole la story mori u :P

E n t o y C a i r o said...

HAHAHA...jual mahal tapi ada potongan 50%! wokeh bak yana!

NunAlifNunAlif said...

Hamboih2...hengat kite ni megasale ke hape..huhuuu! :P
bace buku lah entoy! kbai :D

E n t o y C a i r o said...

MENGE'SALE eh mulut awakkkkk...:)haha

Related Posts with Thumbnails