Monday, January 26, 2009

MENAHAN SEBAK DI PAGI PEPERIKSAAN


RINDU YANG TERLALU SANGAT-SANGAT..


Kebiasaanya dulu.. ketika aku masih disekolah rendah kebangsaan kampung jawa(skkj) setiap kali mahu melangkah keluar umah untuk menuju ke sekolah dgn menaiki basikal yg usang..makku selalu mencium pipi dan dahiku serta meniup di kepalaku dgn bacaan doa yg sering kali aku terngiang-ngiang hingga ke harini ini...

pekara itu sudah menjadi trend bagi makku terhadap anak lelaki tunggal spt aku ni..dan x lupa juga..walau sebok macam mana sekali pon..mak aku juga tetap membungkuskan sedikit bekalan untuk aku makan apabila waktu rehat nnti..

makku x mngira time untuk mendoakanku,waktu peperiksaan or belajar cam biasa..tetep dia mndoakan aku spt aku dalm keadaan susah..

makku mmg the best ibu and the best of the best mama,mak.mumy,ummi,etc.....aku bersyukur di kurniakan dgn seorang ibu yg penyayang..

sekarang ni..aku jauh ngan mak aku..aku rindu akan waktu dahulu..kalau mak aku ada dua..aku akan ambik mak aku satu lagi bawak p ikut belajar kat sini..tp itu hanya hayalan yg x masuk akal sama sekali..namun..aku berharap agar aku dapat menemui mak aku bila aku balik ke tanah air nnti i'allah amin...

dan bila balik nnti..aku ingin buat ibu aku goyang kaki jer dirumah..biar aku yg ambil alih tugasnyer..selama ini aku bnyk sgt memandang tanpa mengerakan 4 kerat tulangku ini...maafkan acik mak....

semoga allah s.w.t memberikan keredaanya keatasmu setelah membelaku selama ini....AMIN YA RABB...

No comments:

Related Posts with Thumbnails