Saturday, May 16, 2009

guru-guruku

sempena hari guru yang telah tiba ini..saya ingin mengucapkan selamat hari guru kepada guru-guru saya yang telah mengajar saya sejak dirumah pengasuh lagi (tadika kg jawa) kemudian melanjutkan pelajaran ke skkj(sekolah kebangsaan kampung jawa).."eh ko ni org jawa ke?semua sekolah jawa belaka"."ha la..kenapa..ni jawa moden punya keluaran taw..cuma loghat seleng menyeleng je x de..klw ada..mmg korang dok ketawakan aku jer lah..hihi..erm ape la aku ni..nk buat ucapan selamat hari guru pon boleh melalut sampi ke timur plak..dan seterusnya kepada guru-guru saya yang mengajar di madrasah al-attas al-arabiah al-islamiah johor,dan juga yang tidak dilupai kepada doktor-doktor kuliah saya dan kuliah- kuliah lain.semoga allah menerima segala jasa dan baktimu terhadap tugas-tugas yang telah di amanahkan...hanya allah sahaja yang layak membalas jasa budi baik kalian semua.sebelum mengakhiri ucapan ini ada beberapa bait sajak dan pantun yang ingin saya sampaikan..hihihi..tapi versi amplug la..hihi..(gurau2 je)

(sajak)

tubuh kecilku telah kau merahi,
bukan benci tapi untuk diingati,
aku meradang setelah kau pergi,
menjadi memori hingga hari ini,

lantang suaramu buatku terpaku,
demi untuk kefahamanku yang jitu,
aku berasa sedih dan berasa juga malu,
jika aku tak dapat apa yang kau mahu.

dosaku padamu setebal buku sejarah,
kerap dimarah lalu tak endah,
aku seorang murid yang banyak masalah,
kene panggil mak abah baru settle masalah.

(pantun)

hari ini hari guru,
hari esok hari ahad,
harapan ini untuk semua guru,
ajarilah kami hingga ke liang lahad.


hari yang ceria disambut penuh gembira,
lagikan pula hari yang ditunggu-tunggu,
salah silapku minta diampuni hendaknya,
khas untukmu selamat hari guru.

No comments:

Related Posts with Thumbnails