Friday, April 24, 2009

Antara sosej-aiskrimgoreng-exam.

Semangat+seronok+penat+pening+takut+gementar+harapan+sedih+pilu+sebak+ dan macam-macam lagi perasaan yang aku alami untuk beberapa hari yang lepas...

pertamanya tentang sosej el-barakah aku........kini semakin hangat dan hanggit dibibir dan perut org mengatakan sosej el-barakah aku sangat sedap...hihi alhamdulillah sedap padahal aku main campak je time masak tu..tp adalah aku letak perencah rahsia..hihi..seronok berniaga kat sini..tapi biar beruntung la...kalau x..baik x yah..pada mulanya aku suka-suka je letak sosej el-barakah ni kat umah selangor..tetiba kawan-kawn suh letak kat umah pahang pulak..aku pon try la..erm alhamdulilah dapat sambutan yang memberansangkan la juga..apa-apa pon aku x buat sorang-sorang...buat ngan ahli bait yang lain...tapi setakat ni aku x berapa serius sangat la nk berniaga sampai ke rumah negeri lain..sebabnya fatrah imtihan semakin tiba...so bak kata jepon..klw nak buat tu..bau-bau bacang pon jadilah..maksudnya..buat sikit pon x pe..janji bisnes berjalan ..hihi..

keduanya tentang aiskrim goreng......baru dua ari lepas..aku telah di jemput ke sebuah rumah untuk membuat secret resepi aku di hayyu sabi'..dengan tetamu yang hampir-hampir dua belas org yang hadir dalam jamuan itu..apa yang diminta dalam tempahan,aku perlu membuat sebanyak dua kali ganda untuk setiap hidangan...gawat aku di buatnyer...walaupon aku penat sangat2 time tu...aku lawankan je demi nak bahagiakan tetamu yang hadir..aku buat tanpa helper...memang penat tahap bazar asean la..walaupon aku terlepas dari menjoinkan diri pada ketika itu..tp x pe..aku reda dgn ketentuanya mungkin ada la rahsia yang allah sembunyikan dariku....lastly aku puas hatilah dapat buat yang terbaik untuk jamuan tu..diorang pon puas hati...yang mana first time makan aiskrim goreng tu..memang jakun sangat la..hihi..teruta ma moon la...jangan mara eh moon..nanti boleh belajar buat sendiri..balik dari jamuan kul 1:15 lebih kurang...naik motor ngan arwa..nasib baik naik motor,klw x penat aku nak naik tramco...

yang ketiganya tentang exam.......uishhhhh cuak aku dibuatnyer,,exam kali ni mebuatkan aku antara mati dan hidup la...paham-paham jerlah..kat sini markah dier bukan di ambil dari kedatangan kuliah mahupon assingment dan mata-mata lain untuk dimasukan dalam markah keseluruhan pekse nanti..kat sini hanya pada kertas yang aku jawab selama 3 jam tu jer...tu kat sini cabaran dier tinggi,sampai kadang-kadang lelaki yang sejati cam aku ni pon boleh menitiskan air mata bak dugaan yang melanada...hihi..tapi nangis aku bukan tanda gembeng or ciwek or kememeh or etc...tapi aku nangis tanda aku ni lemah dengan dugaan darinya...klw x dulu semasa di malaysia..mak aku boleh sabarkan aku dengan cara membisik ketelingga aku sambil mengatakan.."sabar mie..sabar sangat-sangat..tuhan nak uji tu..allah tu kan adil..allah x kan cipta satu benda yang sia-sia akhirnya..",erm terima kasih mak atas pergorbananmu selama ini..moga allah membalas segala jerih payahmu selama ini dengan syurga firdausi nan abadi..amin ya rabb...

No comments:

Related Posts with Thumbnails